شماره ۱۷۴۱ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
رضازاده و بقیه کاندیداها علیه علی مرادی نامه امضا کردند
انتخابات وزنه‌برداری زیر سوال!

شهروند| بیش از یک هفته از انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری می‌گذرد و هنوز رئیس منتخب مجمع این فدراسیون حکمی از سوی وزیر ورزش دریافت نکرده تا در فدراسیون کار خود را آغاز کند. درواقع هنوز یکی از رشته‌های مدال‌آور المپیکی ایران در دوران سرپرستی به سر می‌برد و صادرنشدن حکم علی مرادی از سوی وزیر شائبه‌هایی را هم به وجود آورده است تا جایی که برخی از کاندیداها درخواست ابطال انتخابات را داده‌اند!
مرادی نصف به علاوه یک رأی نیاورد!
دیروز برخی از رسانه‌ها به آیین‌نامه انتخاباتی وزارت ورزش که در‌ سال 96 به امضای مسعود سلطانی‌فر هم رسیده، استناد کردند و انتخابات اخیر فدراسیون وزنه‌برداری را شائبه‌برانگیز خواندند! طبق ماده یک بند 12 آیین‌نامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی که با امضای وزیر ورزش به فدراسیون‌ها ابلاغ شده است، تعداد رأی برای انتخاب رئیس اکثریت مطلق است، اکثریت با حد نصاب نصف به اضافه یک، آرای قابل قبول اعضای حاضر در مجمع باید باشد. این در حالی است که مرادی 22 رأی از 43 رأی ماخوذه را کسب کرده و به اعتقاد برخی این تعداد رأی نصف به علاوه یک نیست! نصف 43 طبق محاسبات ریاضی 21.5 می‌شود و به گفته معترضان مرادی باید حداقل 22.5 رأی یا درواقع 23 رأی کسب می‌کرد! این در حالی است که قبل از انجام رأی‌گیری داورزنی به‌ عنوان رئیس مجمع اعلام کرد که هر کاندیدایی 22 رأی بیاورد، رئیس خواهد شد.
درخواست تجدید انتخابات!
در پی اخباری که در رسانه‌ها منتشر شد و صحت انتخابات را زیر سوال برد، 6 نفر از کاندیدای ریاست این فدراسیون در نامه‌ای به وزیر ورزش‌وجوانان خواستار رسیدگی به این موضوع و برگزاری مجدد مجمع شدند. حسین رضازاده، کوروش باقری، سجاد انوشیروانی، فرشاد غزالیان، نصرالله عابدینی و محمدرضا آخوندی نفراتی هستند که زیر این نامه را امضا کرده‌اند و منتظر پاسخ وزیر ورزش هستند.
واکنش وزارت ورزش
محمدشروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در واکنش به شائبه‌های به وجود آمده، می‌گوید: «انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری برابر مقررات برگزار شد و اگر ابهامی وجود داشت در مجمع مطرح می‌کردیم. نیازی نبود انتخابات به دور دوم کشیده شود؛ هر جا برای نامزدها ابهامی هست ما توضیح خواهیم داد. انتخابات انجام شده و براساس صورتجلسه مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری است.» او همچنین اعلام کرده تأخیری در امضای حکم مرادی به وجود نیامده و به‌زودی حکم ریاست او در فدراسیون وزنه‌برداری صادر می‌شود.
نصیرزاده: نصف به علاوه یک اصطلاح است
برای این‌که اطلاعات دقیقی از قوانین مجامع انتخاباتی در ایران کسب کنیم، با هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی ورزش که خودش اساسنامه چند فدراسیون را تدوین کرده، تماس گرفتیم. او در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «این‌که در آیین‎نامه آمده فرد منتخب مجمع باید نصف به علاوه یک رأی به دست بیاورد، یک اصطلاح است. درواقع با تعداد رأی بالاتر از نصف، فرد منتخب مجمع معرفی می‌شود. به همین خاطر در انتخابات وزنه‌برداری هم چون تعداد کلی آرا فرد بوده، مرادی با 22 رأی به درستی به‌عنوان رئیس انتخاب شده است. یک‌بار هم در یکی از مجامع فدراسیون فوتبال چنین اتفاقی افتاد و اسدی، دبیرکل وقت دچار اشتباه شد؛ اما چون نیم رأی وجود ندارد، هر چیزی بالاتر از نصف یعنی همان نصف به علاوه یک است.»


تعداد بازدید :  516