شماره ۱۷۴۱ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#ازدواج#فیلمنامه_کوبریک #علی_کریمی

در هیاهوی اخبار دادگاه شهردار سابق و تنش‌های منطقه‌ای   و حواشی جشن حافظ؛ اتفاق بامزه این‌که در 24 ساعت گذشته یکی از پرواکنش‌ترین مطالب مجازی نظرات استنلی کوبریک درباره ازدواج بوده که در پوشش یکی از سناریوهای ساخته‌نشده این سینماگر تحسین‌شده ایراد شده و نگاه بدبینانه او به این موضوع واکنش‌های متنوعی را به‌وجود آورده است. واکنش‌هایی که هم در سطح بین‌الملل و هم در توییت‌های فارسی شاهدیم و بیشترشان حاوی طعنه‌ها و کنایه‌ها و شوخی‌های بامزه‌ای است.
کوبریک نوشته: «ازدواج مانند وعده‌ غذایی طولانی است که دسر ابتدای کار سرو می‌شود. می‌توانید وحشت زندگی با زنی را تصور کنید که به مانند چسب به شما چسبیده و تمام زندگی صبح، روز و شبش اطراف شماست؟ مثل غرق‌شدن در دریایی پر است. عمیق و عمیق‌تر....» این جملات که به‌تازگی در متن ۳ فیلمنامه منتشرنشده استنلی کوبریک که گاردین خبر پیداشدن‌شان را داد، آمده، بهانه‌ای برای انواع و اقسام بامزه‌بازی کاربران شده است.
کاربری نوشته: «وعده غذایی طولانی که دسرش اول سرو میشه. تعریفی درست‌تر از این تا حالا نخونده بودم! اونجا هم که از چسب و چسبندگی میگه که دیگه خود جنس بود.» یا کاربر دیگری که نظرات کوبریک را تأیید کرده و صدها لایک گرفته: «با نظرش موافقم به‌خصوص درباره هنرمندان که کاش ازدواج نکنند تا بعد مرتکب خیانت بشن و دو زن رو قربانی کنن حداقل! مردانی اغلب گناهکار، نمونه‌اش جامعه اطرافمونه، پر از خیانت و بیرحمی و زن‌کشی» و این یکی: «چه دیدگاه جالبی درباره زن! گویا ازلی-ابدیه ماجرا» یا این: «بحث سر ازدواج نیست بحث سر زنان هستش که توانایی شکستن هر مردی رو دارن».
برخی هم خواسته‌اند جملات قصاری از جنس جملات خود کوبریک کامنت بگذارند: «حتی در زندان هم اگر رفتار خوبی داشته باشی شانسی برای مرخصی و آزادی زودتر هم هست ولی در ازدواج هیچ مرخصی و امید به آزادی هم وجود ندارد».
اما بسیاری از کاربران این عقاید را به‌ عنوان نظرات ضدزن نواخته و زیر سوال برده‌اند. ادعایی که البته مخالفانی هم دارد: «دوستان رگ گردن‌ها رو کنترل کنن لطفا. این تعریف می‌تونه از زبون یه زن هم بوده باشه اما چون این‌جا از قول یه مرد گفته شده انگار جنایت جنگی رخ داده! شما تا حالا زنی رو ندیدین که از ازدواج پشیمان شده باشه؟»
برخی هم موضوع را فرهنگی دیده‌اند: «اون یه چیز نوشته فیلمش فروش بره، شما به خودتون نگیرید. این‌که فرهنگ اونا زن رو دسر پیش‌خور می‌بینه به فرهنگ ضد زن خودشون مربوطه، مقام و‌جایگاه زن در ادبیات بزرگان و فرهنگ ایرانی بی‌بدیل است» و بعضی هم روانشناختی: «دوستان اگه خودشون رو اصلاح کنن ازدواج چیز خیلی خوب و دلچسبی واسشون خواهد بود».

حمله علی کریمی به محسن معتمدکیا، خبرنگار ورزشی و مدیر رسانه‌ای سابق تیم‌ملی بازتاب تندی در فضای مجازی داشته است. جادوگر فوتبال یکی از توییت‌های قدیمی معتمدکیا را بازنشر داد و با ادبیاتی زشت و غیرقابل باور  به پاسخگویی در کانال تلگرامی‌اش پرداخت. همین لحن بد کریمی باعث شد تا در فضای مجازی بسیاری به او خرده بگیرند. تعدادی از خبرنگاران ورزشی در حمایت از معتمدکیا کمپین تشکیل دادند و به علی کریمی می‌تازند. در این بین اما کم نیستند هواداران علی کریمی که مدیر رسانه‌ای سابق تیم‌ملی را مورد هدف قرار دادند. در ادامه برخی توییت‌ها در این‌باره را می‌خوانید:  
 و تو چه میدانی عشق چیست؟ اگه حق انتخاب داشتم و می‌تونستم از کل لباسای فوتبالیستای مطرح تمام تاریخ فوتبال یکی رو واسه خودم انتخاب کنم، قطعا پیرهنی که علی کریمی تو پرسپولیس برتن می‌کرد رو انتخاب می‌کردم.
 جادوگر فوتبال ایران، جناب آقای علی کریمی، عاجزانه از شما درخواست می‌کنم با این ادبیات سخیف‌تان علاقه‌ و عشقی که به جنابعالی دارم، را از بین نبرید.  
 آنقدر به علی کریمی گیر ندین. این اینفلوئنسرها هم از همین‌جا شروع کردند؛ الان کلی تبلیغ می‌گیرن.
 همین‌که چهارتا خبرنگار با رزومه مشخص مقابل علی کریمی قرار میگیرن و سعی میکنن خرابش کنن، نشون میده علی آقا راهو درست رفته.
 شاید بشه علی کریمی رو درک کرد ولی کریمیتی‌ها غیرقابل درکن. خب یارو با لحن کوچه‌بازار به مدیر رسانه‌ای سابق تیم‌ملی توهین کرده. تو دنبال چی می‌گردی؟
 تنها تفاوت بین علی کریمی و میناوند تو سطح فوتبالشون بوده وگرنه ادبیات جفتشون به یه اندازه سخیفه.


تعداد بازدید :  391