شماره ۱۷۴۱ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
سیل واکنش‌ها به سریال جدید حسن فتحی
شهرزاد جیران می‌شود!

شهروند| حسن فتحی که در سال‌های اخیر تمام ‌وقت خود را یک‌سره در اختیار سریال بسیار محبوب و البته جنجالی و پرسروصدای شهرزاد قرار داده بود، در آستانه تولید یک سریال جدید است. این سریال که کارگردان «شهرزاد» را بعد از چهار‌ سال با اثری جدید به مواجهه مخاطبان خواهد فرستاد، جیران نام دارد و این روزها در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. خبر تولید سریال جیران را اسماعیل عفیفه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد. سریالی تاریخی که سازندگانش امیدوارند بتواند موفقیت دیگر آثار تاریخی کارنامه حسن فتحی ازجمله شهرزاد، مدار صفر درجه، شب دهم و پهلوانان نمی‌میرند را تکرار کند.
حسن فتحی در ماه‌های اخیر به‌خصوص بعد از دادگاهی‌شدن سرمایه‌گذاران شهرزاد، به اتهام سریال‌سازی با پول‌های مشکوک با انتقادها و اعتراض‌های رسانه‌ها و کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو است. البته این انتقادها از همان اواسط فصل اول شهرزاد وجود داشته‌ است که با اشاره به بحث‌هایی که در مورد منابع مالی مشکوک این سریال مطرح بود، خواستار واکنش فتحی و دیگر عوامل اصلی سریال به این شایعات بودند. اتفاقی که به‌وقوع نپیوست و فتحی هم مثل سایر بازیگران و نویسنده سریال بدون این‌که واکنشی نسبت به این خواسته‌ها نشان دهد، شهرزاد را حتی تا فصل سوم هم کارگردانی کرد. شاید به این دلیل باشد که از لحظه انتشار خبر آغاز پیش‌تولید سریال جیران سیل پست‌ها و توییت‌ها در فضای مجازی ایجاد شد که مفهوم اغلب‌شان این است که «تا زمانی‌که فتحی درباره شهرزاد موضع‌گیری نکند، از خرید سریال جیران خودداری خواهند کرد». نیمچه کمپینی که اگر پا بگیرد و بدل به یک مطالبه عمومی شود، روزهای پرچالشی را برای جیران شکل خواهد داد.
 به‌ گفته اسماعیل عفیفه، جیران سریالی تاریخی به‌ قلم احسان جوانمرد و حسن فتحی است که پیش‌تولید، ساخت و انتخاب لوکیشن‌هایش در تهران آغاز شده است. به ‌جای خلاصه داستان هم روابط‌ عمومی سریال متنی مبهم به رسانه‌ها فرستاده که از همین اول کار فضایی مبهم پیرامون این سریال ایجاد می‌کند:   «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خرابکارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد».
فتحی امیدوار است جذابیت جیران موارد مشکوک مرتبط با شهرزاد را از ذهن مخاطبان دور کند. این‌که این اتفاق خواهد افتاد یا نه؛ تا چند وقت دیگر روشن خواهد شد. آن روز را منتظریم تا ببینیم!

 


تعداد بازدید :  426