شماره ۱۷۴۱ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
زنبیل

یارانه تیرماه چهارشنبه واریز می‌شود
فارس| صدویکمین مرحله واریز یارانه نقدی خانوار چهارشنبه 26 تیرماه‌ سال 98 به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها طبق سنوات گذشته یارانه هر فرد 45‌هزار و 500 تومان بوده که روز پنجشنبه قابل برداشت خواهد بود.

احتمال افزایش ۲۵‌درصدی قیمت نان
تسنیم| دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ۳ سناریو برای افزایش قیمت نان گفت: «از سه سناریو موجود احتمال افزایش قیمت ۲۵‌درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تأیید به هیأت دولت ارایه خواهد شد.» عباس قبادی در این‌باره گفت: «وجود هماهنگی در ستاد تنظیم بازار کشور و استان‌ها ارزشمند است و مصوبات این ستاد برای همه دستگاه‌ها قابل اجراست، چون براساس مصوبه سران قوا تشکیل و به تأیید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است.» قبادی همچنین به انتقادها از تخصیص ارز 4200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی پاسخ داد و گفت: «با نگاه به بازار و رصد قیمت‌ها متوجه می‌شویم که کالاهای تأمین‌شده با این ارز دارای ثبات و نوسان کمتری بوده‌اند.»

افشاگری درباره «مافیای لوازم خانگی»
ایسنا| سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از احتمال بازگشت آن‌چه او مافیای واردات لوازم خانگی می‌خواند، خبر داد و گفت که در روزهای آینده اطلاعات تکمیلی درباره این موضوع را به اطلاع عموم خواهد رساند. محمدرضا غزنوی با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی در یک‌سال اخیر، گفت: «امروزه نشانه‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد مافیای واردات بعد از چندسالی که در پوشش تولیدکننده واردات خود را انجام می‌دادند، دوباره می‌خواهند به صورت رسمی فعالیت کنند. در سال‌های اخیر برخی واردکنندگان با استفاده از خلأ‌های قانونی و در قالب واردات قطعات، مواد اولیه و کالاهای نیمه منفصله؛ کالای نهایی را به کشور وارد می‌کردند. درحال حاضر واردکنندگان حاضر نیستند بازار بزرگ لوازم خانگی را ترک کنند و علیرغم این‌که برندهای کره‌ای و یک برند اروپایی در اولین فرصت با استفاده از تحریم‌ها کشور ما را ترک کردند، واردکنندگان به دنبال این هستند که واردات را آزاد کنند و کالای نهایی را در بازار ایران عرضه کنند.»


تعداد بازدید :  379