شماره ۱۷۴۱ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در آیین تکریم کریمان:
اهل بهشت، اهل کرامت هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در آیین تکریم کریمان و تقدیر و تجلیل از ۵ تن از فعالان در سیل اخیر که خدمات کریمانه شاخص و متفاوت ارایه کرده‌اند، با تبریک میلاد امام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) گفت: «کرم مرد، دین اوست و همه این کریمان که خدمات شایسته‌ای را در سیل ارایه کرده‌اند نیز، به مصداق این روایت عمل کرده و در حقیقت همانا که کمال مرد دین اوست. اینها آموزه‌های اهل بیت‌ است که پایه‌های کرم‌اند. کرم و کرامت یعنی تجلی همه خوبی‌ها. همان‌گونه که خدا کریم است. اگر می‌خواهیم صفات، جلال، جمال، کرامت، مجد و عظمت خدا را ببینیم، باید به اهل بیت نگاه کنیم.»
اهل بیت عادتشان نیکی‌کردن و طبیعت‌شان کرامت است. جوانمردی ۱۲ اصل دارد که یکی از آنها کرامت است. عده‌ای گمان نکنند جوانمردی مرده است، در سیل اخیر رفتار مردم نشان داد که جوانمردی زنده است. درست است که سیل، ویرانی و خرابی بسیاری به همراه آورد، اما جلوه‌های کرامات انسانی نیز به همراه این اتفاق در کشور جلوه‌گر شد. سیل مهربانی و کرامت و انسان‌دوستی برای کمک به مناطق سیل‌زده جاری شد، حقا که اهل بهشت، اهل کرامت هستند.
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که کریم، کسی است که می‌بخشد و از این بخشیدن خوشحال می‌شود، اظهار کرد: «کریم کسی است که هرچه در توان دارد، برای دیگران مهیا می‌کند و به دیگران می‌خوراند و از این‌ کار لذت می‌برد. در همین سیل هزاران غذا پخته شد و آنها که خود کرامت می‌کردند، به این غذاها لب نزدند.»
وی همچنین با اشاره به این‌که کسی که لباس روحانیت به تن دارد، خادم دین است، گفت: «مگر پیامبران را لعن نکردند و آزار ندادند، آنها در جواب لبخند زدند، هدف ما نیز همواره خدمت بوده است و این‌چنین بود که امام بزرگ (ره) این انقلاب را بنا نهاد و مردم را نجات داد. مگر امام شبانه دستگیر نشد، به زندان نرفت، اما مردم را نجات داد. رنجی که امام کشید نیز، این‌گونه بود. 11ماه زندان و 13‌سال تبعید در نجف را با تنهایی و رنج گذراند؛ چراکه صبوری در امامت اصل است و بالاخره این روحیه امام توانست ملت ایران را نجات دهد.»
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به این‌که 40‌سال است استکبار با کینه از انقلاب مقابل ما ایستاده و ملت ما نیز استوار در برابر استکبار حتی با تحمل 8‌سال جنگ تحمیلی ایستادگی کرده است، گفت: «این ملت بدون این‌که دست به سوی کسی دراز کند، در مقابل استکبار ایستاد و میهن خود را آباد کرد و این شجاعت و مردانگی را رهبر معظم انقلاب به مردم داد و این دست به سوی شیاطین درازنکردن، مصداق کرامت است.»
وی با اشاره به این‌که تکریم بزرگوارانی که در سیل به مردم خدمت کردند، بیش از اندازه برگزاری چنین مراسمی است، گفت:  «این مراسم تنها گوشه کوچکی از این بزرگواری را نمایان خواهد کرد و امیدواریم همه بتوانند با اخلاص به مردم خدمت کرده و سربلند از این امتحان خداوند که خدمت به مردم است، برآیند.»


تعداد بازدید :  435