شماره ۱۷۴۲ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۵ تير
صفحه را ببند
باپرستیژترین گرانداسلم کدام است؟
ویمبلدون، پدیده ثروت و شهرت

نواک جوکوویچ در بازی فینال مردان در ویمبلدون پس از 5ساعت در مقابل راجر فدرر به پیروزی رسید و رویای قهرمانی جهان را از فدرر ربود. این بازی 5 ساعته مسابقه فینال تنیس مردان در حضور افراد سرشناس زیادی برگزار شد. جف بزوس موسس شرکت آمازون به همراه نامزدش لارن سانچز، دو نفر از این تماشاچیان خاص بودند.
 اما آنها تنها افراد معروف این مسابقه نبودند. کیت میدلتون، پرینس ویلیام، پیپا میدلتون، بندیکت کامبربچ، جیمز میدلتون، سر کلیف ریچارد، استنلی توچی، تام هیدلستون، کندال جنر، فای خادرا، ورا وانگ، و وودی ‌هارلستون هم در این مسابقه به نظاره نشسته بودند.
در هر صورت، حضور کیت میدلتون در این مسابقه جالب توجه است. این سومین باری بود که او در ماه گذشته به تماشای مسابقات تنیس ویمبلدون  می‌آمد و به نظر می‌رسد یکی از طرفداران پروپا قرص این مسابقات باشد.
باپرستیژترین مسابقه تنیس جهان کدام است؟
به نظر می‌رسد از میان چهار مسابقه تنیس – ویمبلدون، مسابقات فرانسه، استرالیا و آمریکا- مسابقات تنیس ویمبلدون باپرستیژترین مسابقه تنیس باشد. راجر فدرر تنیسور 37 ساله سوییسی که تاکنون 20 بار در مسابقات گرند اسلم پیروز شده، این‌گونه گفته است. نواک جوکوویچ نیز یک‌بار چنین حرفی را زده است. حتی مارتینا ناوراتیلوا 62 ساله اهل چک نیز گفته است او از زمانی که 7 ساله بوده، مسابقات تنیس ویمبلدون را تماشا می‌کرده و از همان زمان می‌دانسته که روزی در این ورزشگاه حضور خواهد داشت. او بیش از 9 بار در مسابقات تنیس سینگل زنان قهرمان شده است.
ویمبلدون در میان این چهار گرند اسلم، قدیمی‌ترین آنهاست که هنوز هم در سطح اصلی بازی می‌شود. بازیکنان همچنان باید لباس‌های سراسر سفید بپوشند (گرچه این قانون برای المپیک 2012 لندن به‌طور موقت برداشته شد). اما سوال جالب دیگری وجود دارد: ترتیب سه مسابقه دیگر به چه نحوی خواهد بود؟
البته برای پاسخ به این سوال باید موضوعات مختلفی را در نظر گرفت و می‌تواند خیلی هم شخصی باشد،. حتی بازیکنان حرفه‌ای هم ممکن است پاسخ‌های متفاوتی به این سوال بدهند. وقتی از یکی از نمایندگان انجمن تنیس زنان پرسیده شد که آیا تاکنون از بازیکنان این سوال را پرسیده‌اند یا نه، او گفت: «نه و البته مسابقات خوب و باپرستیژ برای آنها، همان مسابقاتی است که در آن پیروز می‌شوند!»
بر این اساس باید نگاهی به یکسری اعداد و ارقام بیندازیم؛ از میزان جایزه نقدی گرفته تا مطالب رسانه‌ها و رتبه‌بندی تلویزیون و حتی نظرسنجی چندین‌ساله از ترجیح بازیکنان. این اعداد و ارقام را در ذیل می‌بینید:  
مجموع جوایز نقدی
(به دلار آمریکا، برای مردان و زنان)
1- مسابقات آمریکا: 53‌میلیون دلار 2- مسابقات فرانسه: 48‌میلیون دلار 3- ویمبلدون: 47.6‌میلیون دلار 4- مسابقات استرالیا: 44‌میلیون دلار
صدر اخبار رسانه‌ای
1- ویمبلدون 2- مسابقات آمریکا 3- مسابقات استرالیا  4- مسابقات فرانسه
رتبه‌بندی تلویزیونی
1- مسابقات فرانسه 2- مسابقات آمریکا 3- ویمبلدون 4- مسابقات استرالیا
حالا فقط یک پارامتر دیگر برای ارزیابی اهمیت این چهار گرند اسلم باقی می‌ماند و آن هم چیزی نیست جز نظرسنجی چندین‌ساله از ترجیح بازیکنان. گرچه این نظرسنجی از همه بازیکنان صورت نگرفته است، اما از 108 تنیسور قهار درخواست شده تا این 4 گرند اسلم را به ترتیب پرستیژ بچینند. نتیجه آن را در زیر می‌بینید:  
1- ویمبلدون 2- مسابقات فرانسه 3- مسابقات آمریکا 4- مسابقات استرالیا
حالا با در کنار هم قرار دادن همه این پارامترها می‌توان نتیجه نهایی را در مورد باپرستیژترین گرند اسلم گرفت:   
1- ویمبلدون 2- مسابقات آمریکا  3- مسابقات فرانسه 4- مسابقات استرالیا


تعداد بازدید :  797