شماره ۱۷۴۳ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۶ تير
صفحه را ببند
طوماری با 270‌هزار امضا علیه شرایط کاری در آمازون

شرایط کاری که جف بزوس، مالک آمازون، در این شرکت بزرگ ایجاد کرده است اعتراضات بسیاری را در پی داشته و در تازه‌ترین موج این اعتراضات طوماری با 270‌هزار امضا علیه او جمع‌آوری شده و در برخی از شهرهای آمریکا نیز برنامه‌ریزی برای تظاهرات سازماندهی‌شده علیه او در حال
 انجام است.
فعالان حقوق کارگری می‌گویند که شرایط کاری در شرکت آمازون که ارزشی به میزان یک تریلیون دلار دارد، سخت است و کارمندان مجبورند در ساعات کاری بسیار طولانی به کار مشغول باشند. آنها حتی وقت اینکه برای قضای حاجت به دستشویی بروند را نیز ندارند و در ازای کاری که انجام می‌دهند نیز حقوق کافی دریافت نمی‌کنند.
روز دوشنبه همین هفته تظاهرات بزرگی در مقابل دفاتر آمازون در سان‌فرانسیسکو و سیاتل آمریکا برگزار شد. علاوه بر این انبارداران در مینه‌سوتا برای ساعاتی دست از کار کشیدند و از مدیران آمازون درخواست کردند کار پاره‌وقت آنها را تبدیل به کار تمام‌وقت کنند. آنها همچنین از مدیران آمازون خواستند مزایای حقوقی را برای همه کارمندان به ‌طور یکسان برقرار کنند.
علاوه بر این طوماری با امضای 270‌هزار نفر از معترضان به شرایط کاری در آمازون قرار است به خانه جف بزوس، مدیرعامل این شرکت در منهتن ارسال شود. شرکت آمازون در بیانیه‌ای که آن را به هفته نامه نیوزویک داده عنوان کرده این دولت آمریکا است که باید بگوید آیا در شرکت آمازون ظلمی علیه کارکنان و کارگران انجام می‌شود یا خیر. علاوه بر آمریکا در آلمان و انگلیس نیز اعتراض‌هایی علیه آمازون صورت گرفته است. آنها اعلام کرده‌اند هدفشان از این اعتراض‌ها این است که به جف بزوس بفهمانند آنها هم انسان هستند نه روبات. جف بزوس باید بفهمد که با تلاش همین افراد بوده که توانسته به چنین ثروت هنگفتی دست یابد و حالا باید حقوق انسانی آنها را رعایت کند.


تعداد بازدید :  479