شماره ۱۷۴۳ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۶ تير
صفحه را ببند
نظرسنجی قابل تأمل درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها
مردم رأی دادند فوتبال تعلیق شود!

شهروند| بحث پیرامون تعلیق فوتبال ایران به خاطر عدم ورود زنان به ورزشگاه‌ها این روزها خیلی جدی‌تر از قبل مطرح می‌شود و حتی به گفته مسئولان فدراسیون آنها را هم نگران کرده است. با این‌که چند باری در یکی، دو سال اخیر ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال تست شده و این حضور آزمایشی موفقیت‌آمیز و بدون مشکل بوده، اما همچنان موانعی بر سر حل‌وفصل این موضوع به صورت کلی وجود دارد.
فدراسیون فوتبال عصر دوشنبه چند ساعتی به خاطر حذف‌شدن نام ایران از روی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا شوکه بود، اما این مسأله خیلی زود رفع شد تا فعلا همه چیز به حالت عادی برگردد. تا 2، 3 ماه دیگر که نخستین بازی تیم‌ملی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در تهران برگزار می‌شود، فدراسیون این فرصت را دارد به خواسته فیفا جامه عمل بپوشاند.
جالب این‌که بعد از اتفاقات اخیر برخی از کانال‌های پرمخاطب تلگرامی اقدام به نظرسنجی کردند. آنها پرسیده بودند: «آیا با تعلیق احتمالی فوتبال ایران تا زمان حل‌شدن مشکل ورود زنان به استادیوم موافق هستید؟» نتیجه این نظرسنجی‌ها شاید باورنکردنی بود، بیش از 80 از مردم اعلام کرده بودند با تعلیق فوتبال ایران در این شرایط موافق هستند!
بدون شک مطالبه عمومی ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال باعث شده تا مردم رأی به چنین گزینه‌ای بدهند و حتی راضی به تعلیق فوتبال ملی باشند تا این بحث حل‌وفصل شود.
باید دید طی ماه‌های آینده فدراسیون فوتبال به کمک وزارت ورزش و نهادهای دیگر این  مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها را دریافت کنند یا خیر. البته به گفته خود مسئولان فدراسیون هم این اتفاق نیاز به زیرساخت‌هایی در برخی از استادیوم‌ها دارد که باید خیلی زود فراهم شود. با این اوضاع و احوال به نظر می‌رسد تعلیق از آن‌چه که حس می‌کنیم، به فوتبال ایران نزدیک‌تر است و بعید نیست خاطرات تلخ 13‌سال قبل بار دیگر تکرار شود.


تعداد بازدید :  155