شماره ۱۷۴۴ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از حضور داوطلبان هلال در خانه سالمندان اردکان
یک بازدید متفاوت

شهروند| ساده و بی‌ریا آماده شدند برای مهربانی. در مورد اعضای داوطلب  جمعیت هلال‌احمر حرف می‌زنم. جوانان و داوطلبانی که بی‌آلایش و به‌ دور از مزد و منت خدمت داوطلبانه را انتخاب کرده‌اند. در مورد آنها باید گفت: «مشتاق و پرانرژی هستند، سراسر شور جوانی، نشاط، همیشه لبخند بر لبانشان نشسته، با هرکدام که هم‌صحبت می‌شوی پر از عشق و ایثار و مهربانی‌اند.» یک بازدید متفاوت هم گزارشی است از همین دسته مهربانی‌ها.  همزمان با هفته کرامت اعضای خانه هلال و پایگاه داوطلبی هلال‌احمر در خانه سالمندان سرای مجد اردکان حضور یافتند. به گزارش «شهروند» در لحظات سخت و ناگوار زندگی، امیدواری تنها عاملی است که جنبه‌های مثبت زندگی را متجلی می‌کند. اعضای خانه هلال اردکان جمعیت هلال‌احمر نیز با همین هدف در سرای سالمندان حضور یافتند.
جواد کمال‌آبادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اردکان هم یکی از افرادی بود که در این بازدید متفاوت حضور داشت. کمال‌آبادی در مورد این دیدار گفت: «همزمان با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف و به منظور ارج‌نهادن به مقام شامخ مادران و بانوان همچنین هفته کرامت، یک دیدار صمیمی  به همت خانه  هلال و پایگاه داوطلبی جمعیت هلال‌احمر اردکان مستقر در واحد فولاد ایرانیان در خانه سالمندان سرای مجد اردکان صورت گرفت. داوطلبان با حضور در بخش‌های مختلف این مرکز ضمن اهدای شاخه‌های گل به سالمندان و دلجویی از آنها به گفت‌وگو با مادران و بانوان این مرکز پرداختند. پاکسیما، مدیرعامل فولاد غدیر ایرانیان که یکی دیگر از داوطلبان حاضر در این دیدار متفاوت بود، گفت: «تمامی دستگاه‌های متولی در این زمینه مسئول بوده و باید جایگاه این قشر در جامعه بیش از پیش حفظ شود، همچنین در این زمینه زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی بهتر به این قشر در جامعه باید فراهم شود.» رضا کریمی، رئیس خانه هلال یکی دیگر از داوطلبان حاضر در این دیدار صمیمانه بود و گفت: «امیدواریم با همراهی و مساعدت‌های ویژه جهت رفاه بیشتر مادران سالمند این مرکز در جهت موارد ذیل که از نیاز‌های اساسی این مرکز است، اقدامات بسیار خوبی صورت گیرد.»
طرح نیابت
طرح نیابت نام و عنوان طرح سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر است که به منظور تکریم سالمندان‌ سال‌های متوالی است در جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود. اعضا و داوطلبان علاقه‌مند پس از ثبت‌نام و سازماندهی براساس توان و تعهد خود در زمان‌های مخصوصی در طول‌‌ سال (براساس علاقه و توان داوطلب) انتخاب و سازماندهی شده و پس از شناسایی سالمندان مورد نظر، در زمان یادشده به‌عنوان فرزند ازدست‌‌رفته یا نداشته خانواده انجام امور خانواده را براساس تعهد، تخصص و زمان مورد نظر خود برعهده می‌گیرند. در طرح نیابت، داوطلبان جمعیت هلال‌احمر سراغ سالمندان و بیماران می‌روند، همچنین تکریم خانواده شهدا و سرزدن به آنها در برنامه‌های این طرح است. داوطلبان در این جمعیت به اجرای برنامه‌هایی از قبیل گرفتن فشار خون، تست قند خون و کمک در امورات منازل آنها پرداختند.
  برخی از این افراد نیاز به کسی دارند که در انجام برخی از کارهای روزمره به آنها کمک کند، از خرید خانه گرفته تا کمک به نظافت منزل و کارهای دیگر. برخی هم این کارها را خودشان انجام می‌دهند، اما تنها هستند و نیاز به هم‌صحبت دارند.


تعداد بازدید :  792