شماره ۱۷۴۴ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير
صفحه را ببند
یک قدم مانده به «آواتار» با عبور از «تایتانیک»
«انتقام‌جویان: پایان بازی» در مرز رکوردشکنی

«انتقام جویان: پایان بازی» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی، بیش از 2‌میلیارد دلار فروش داشته و توانسته در جایگاه دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار بگیرد. رتبه اول، از آنِ آواتار با فروش 2.788‌میلیارد دلار است. ممکن است با دیدن و شنیدن این آمار تصور کنید که «انتقام‌جویان: پایان بازی» پرفروش‌ترین پیش‌نمایش ‌سال 2019 را داشته است، اما اشتباه می‌کنید!
فیلم دیگری وجود دارد که احتمالا نام آن را هم نشنیده‌اید و میانگین پیش‌فروش بیشتری نسبت به انتقام‌جویان داشته است. نام این فیلم «وداع» (Farewell) است.
فیلم وداع (فیلم درام آسیایی با بازی آکوافینا) تنها با چهار نمایش در روز جمعه موفق شد تا 351‌هزار و 300 دلار بفروشد که میانگین فروش آن حدود 87‌هزار و 833 دلار به ازای هر نمایش می‌شود. فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» که در 26 آوریل فروش خود را با 357‌میلیون و 115‌هزار دلار در 4662 سالن آغاز کرد، دارای میانگین فروش 76‌هزار و 600 دلار بابت هر نمایش بوده است.
اگر شما طرفدار فیلم‌دیدن نیستید، ممکن است این اعداد و ارقام کمی گیج‌تان کند. به‌طور واضح، فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی»، بسیار بیشتر از فیلم وداع فروش داشته و هیچ‌کس منکر این نیست که انتقام‌جویان پرفروش‌ترین فیلم ‌سال 2019 بوده است. همچنین به غیر از «انتقام‌جویان: پایان بازی» فیلم «کاپیتان مارول» نیز بیش از یک‌میلیارد دلار فروش داشته و با وجود این‌که سونی درنهایت سود فروش این فیلم را به دست آورد، درگیری مارول با «مرد عنکبوتی: دور از خانه» باعث شد تا این فیلم به فروش جهانی 800‌میلیون دلار دست پیدا کند.
در هر حال، گرچه «انتقام‌جویان: پایان بازی» ممکن است عنوان بیشترین پیش‌فروش را از دست داده باشد، اما از دست دادن این عنوان، موضوع مهمی نیست.
در حال حاضر مهمترین سوال این است که آیا «انتقام‌جویان: پایان بازی» می‌تواند رکورد فروش آواتار به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در سراسر جهان را بزند یا نه. «انتقام جویان: پایان بازی» ۲.۸‌میلیون دلار به فروش خود اضافه کرده و فروش جهانی این فیلم ابرقهرمانی به ۲.۷۸‌میلیارد دلار رسیده است. حالا تنها ۷.۸‌میلیون دلار تا شکست رکورد «آواتار» پس از بیش از یک دهه فاصله دارد.
«انتقام جویان: پایان بازی» تاکنون ۸۵۱‌میلیون دلار از فروش جهانی خود را از گیشه سینمای آمریکا و ۱.۹‌میلیارد دلار آن را نیز از گیشه بین‌الملل به دست آورده است که در این میان چین با ۶۲۹‌میلیون دلار بهترین بازار خارجی این فیلم بوده و پس از آن بریتانیا (۱۱۴‌میلیون دلار)، کره‌جنوبی (۱۰۵‌میلیون دلار)، برزیل (۸۵‌میلیون دلار) و مکزیک (۷۷‌میلیون دلار) قرار گرفته‌اند.
«انتقام جویان: پایان بازی» دنباله «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (۲۰۱۸) و همچنین «انتقام‌جویان» (۲۰۱۲) و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» (۲۰۱۵) است و بیست‌ودومین فیلم در دنیای سینمایی مارول است که برادران «روسو» آن را با فیلمنامه‌ای مشترک از «کریستوفر مارکوس» و «استیون مک‌فیلی» کارگردانی کرده‌اند.
«رابرت داونی جونیور»، «کریس ایوانز»، «مارک رافلو»، «کریس همسورث»، «اسکارلت جو هانسون»، «جرمی رنر»، «دان چیدل»، «پل راد»، «بری لارسون»، «ردلی کوپر» و «جاش برولین» از بازیگران این فیلم ابرقهرمانی هستند.
در طول تمام ادوار سینما تاکنون تنها پنج فیلم موفق به فروش بالغ‌بر 2میلیارد دلار شده‌اند که به ترتیب «آواتار» (۲.۷۸۸‌میلیارد دلار)، «انتقام‌جویان:   پایان بازی» (۲.۷۸‌میلیون دلار)، «تایتانیک» (۲.۱۸۷‌میلیون دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۲.۰۶۸‌میلیارد دلار) و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (۲.۰۴۸‌میلیارد دلار) هستند.

 


تعداد بازدید :  305