شماره ۱۷۵۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

سردار اشتری خبر داد: با هرکس که  امنیت پلیس را خدشه‌دار کند برخورد قاطع می‌شود
سردار اشتری درباره ماجرای درگیری حامد زمانی با نیروی انتظامی اظهار کرد: «از وی شکایت شده و برخوردها در حال انجام است و طبق قانون با خطاکاران برخورد خواهد شد.» سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: «خبرنگاران جزو اقشاری هستند که بیشترین خدمت را در بین جامعه انجام می‌دهند. خبرنگاران پل ارتباطی نیروی انتظامی و مردم و مکمل یکدیگر هستند. مهمترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است و این اعتماد به وسیله عملکرد ما و زحمات خبرنگاران حاصل می‌شود؛ هیچ سدی مانع ارتباط اصحاب رسانه و خبرنگاران با فرماندهی ناجا نیست.» سردار اشتری گفت: «برخی پرونده‌ها به دلیل عدم تکمیل آن، بررسی اطلاعات، حرمت اشخاص و مجوزهای قضائی به دست اصحاب رسانه نمی‌رسد.»
فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: «در چهار سازمان مختلف از ۳۲ دستگاه در کشور افکارسنجی شده که در نتیجه آن افزایش اعتماد مردم به پلیس را شاهد هستیم و امروز ناجا دومین دستگاه از نظر اعتماد به جای دارد. اگر پلیس تقویت شود امنیت خانواده‌ها و مردم و ناموس در جامعه بیشتر می‌شود.» او با اشاره به اتفاقات دی ماه‌ سال ۹۶ گفت: «دشمن به دنبال کشته‌سازی بود، اما مدیریت خوب وضع باعث شد تا اوضاع به خوبی سروسامان پیدا کند.» فرمانده ناجا تصریح کرد: «هفته‌ای در کشور نداریم که ناجا به انقلاب شهید بدهد، این افراد در راه نظام و انقلاب در حال جانفشانی هستند.»
سردار اشتری افزود: «هر شخصی که خلاف مقررات اقدام کند برخورد قاطع پلیس را خواهد دید، امنیت مردم خط قرمز پلیس است، هیچ فردی حق ندارد با اسلحه و سایر ادوات امنیت جامعه را به خطر بیندازد.» فرمانده ناجا گفت: «مامور خانمی که پارسال در پارکی در تهران آن مورد برایش پیش آمد، هیچ کوتاهی در انجام خود نداشت، لذا برای وی صحنه‌سازی کرده بودند، پس از بررسی‌ها و احراز بی‌گناهی وی از این مامور زن به دلیل انجام اموراتی که وظیفه‌اش بود، تقدیر شد.» سردار اشتری تأکید کرد: «طبق تأکید مقام معظم رهبری فضای مجازی باید مدیریت شود و مسئولان مربوطه این اقدام را انجام دهند، مامور ما یک برخوردی که طبق قانون انجام می‌دهد، در همه فضاها منعکس می‌شود.» او با اشاره به اتفاقی که توسط نماینده مجلس شورای اسلامی برای مامور پلیس اتفاق افتاد، اظهار کرد: «نماینده مجلس از پلیس عذرخواهی کرد و همچنین آن فردی که در شیراز با مامور راهور ما برخورد بدی داشت کماکان در زندان است.»
سردار اشتری در پاسخ به سوالی درباره ماجرای درگیری حامد زمانی با نیروی انتظامی اظهار کرد: «از وی شکایت شده و برخوردها در حال انجام است. طبق قانون با خطاکاران برخورد خواهد شد و هر کسی که بخواهد امنیت پلیس را خدشه دار کند، برخورد قاطع و قانونی پلیس را خواهد دید.»

مهار آتش‌سوزی در ساختمان وزارت نفت
شهروند| ساختمان مرکزی وزارت نفت دچار دودگرفتگی شدید شد. طبق اعلام روابط عمومی وزارت نفت، این احتمال داده می‌شود که علت حادثه اتصال سیم‌های برق بوده باشد. گفتنی است هنگام وقوع این اتفاق وزیر نفت در وزارتخانه حضور داشته است. در این زمینه کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، درخصوص جزییات وقوع این حادثه در جمع خبرنگاران گفت: «ساعاتی پیش شاهد دود در قسمت‌هایی از ساختمان بودیم و مسئولان ایمنی ساختمان تشخیص دادند که برای حفظ امنیت کارمندان، ساختمان در سریع‌ترین زمان ممکن تخلیه شود. پس از بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که آتش‌سوزی شدید نبوده و در یکی از اتاق‌های منفی یک ساختمان که متعلق به باغبانان مجموعه است، اتصال کوچکی رخ داده و درواقع علت حادثه نیز همین امر بوده است که با اقدامات انجام‌شده این موضوع سریعا برطرف شد.» مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: «با توجه به این‌که دود در ساختمان پیچیده بود، صلاح بر تخلیه ساختمان بود اما در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام کارمندان در داخل ساختمان مشغول انجام کارهای خود هستند.» نوری با بیان این‌که از ابتدای وقوع حادثه وزیر در داخل دفتر خود حضور داشت، گفت: «با توجه به این‌که مشکل خاصی وجود نداشت، وزیر به جلسه خود ادامه داد و هم اکنون نیز مشغول انجام فعالیت‌های خود است. تمام بررسی‌های لازم صورت گرفته و هیچ مشکلی در وزارت نفت وجود ندارد.»


تعداد بازدید :  397