شماره ۱۷۵۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
اسما در یک بیمارستان نظامی درمان شد
پیروزی همسر بشار اسد بر سرطان

اسما اسد، همسر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه که دو‌سال پیش به بیماری سرطان مبتلا شده و روند درمانش را آغاز کرده بود، روز گذشته از بهبودی کامل بیماری‌اش خبر داد.
اسما اسد در مصاحبه‌ای اعلام کرد بشار اسد در طول دوره درمان در کنارش و همراهش بوده است. وی برای نخستین بار از زمان اعلام ابتلای او به سرطان سینه در یک‌سال گذشته در یک مصاحبه شرکت کرده است. او در این مصاحبه با ظاهری جدید درحالی‌که لباسی روشن به تن دارد و موهایش را کوتاه و رنگ کرده، حضور یافت، درحالی‌که از زمان تحت مداوا قرار گرفتنش با پوشاندن موهایش در ملأ عام ظاهر می‌شد.
اسما اسد در این گفت‌وگو از روند معالجه خود از زمانی که متوجه شد به سرطان مبتلا شده، سخن گفت. وی درباره دلایل علنی‌کردن بیماری‌اش اظهار کرد: «دو دلیل برای این کار وجود دارد؛ اول این‌که ملت سوریه در جریان حوادث قرار دارند و این طبیعی بود که خبر بیماری من را نیز به اشتراک بگذارند، دومین دلیل هم تلاش برای ارایه یک نمونه مثبت برای جنگیدن با سرطان بود، درحالی‌که مردم با ترس و خجالت با آن برخورد می‌کنند.»
اسما اسد درباه دلایل درمان وی در سوریه تصریح کرد: «درمان تنها دارو نیست و این طبیعی است که درمان در کشور انجام شود، چراکه درمان روح و جان است.» همسر بشار اسد درباره دلایل درمان وی در یک بیمارستان نظامی نیز گفت: «پس از ۹‌سال جنگ می‌پرسید چرا نظامی؟ من به درمان در این بیمارستان در کنار سربازانی که در جبهه‌های جنگ می‌جنگند، افتخار می‌کنم.»
اسما اسد اصلیتی انگلیسی‌سوری دارد. پدرش انگلیسی و مادرش اهل سوریه بوده است. خودش نیز از دانشگاه کینگز لندن مدرک دانشگاهی دارد.


تعداد بازدید :  169