شماره ۱۷۵۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
عددخبر

49.3 درصد  کاهش قاچاق سیگار

تولید سیگار در سه ماهه نخست ‌سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در‌ سال گذشته، ۳۳.۷‌درصد افزایش و میزان قاچاق در همین مدت، ۴۹.۳‌درصد کاهش داشته است. طبق جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سه ماهه نخست امسال ۱۲‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید ۹ میلیاد و ۵۰۰‌میلیون نخ سیگار در مدت مشابه‌ سال گذشته، ۳۳.۷‌درصد افزایش داشته است. در این میان برآورد وزارت صمت از میزان قاچاق سیگار در سه ماهه نخست امسال معادل 3‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون نخ سیگار است.

19 درصد سهم زنان ایرانی از اشتغال

بر اساس گزارش وزارت کار در‌ سال گذشته سهم زنان از تمام مشاغل مزد و حقوق‌بگیری تنها ۱۹‌درصد و مردان ۸۱‌درصد بوده است که این امر نشان می‌دهد مردان و زنان دسترسی بسیار نابرابری به مشاغل مزد و حقوق‌بگیری در کشور دارند. براساس این گزارش در‌ سال ۱۳۹۷ حدود ۵۳.۹‌درصد از کل شاغلان مزد و حقوق‌بگیر (مزد و حقوق‌بگیر بخش خصوصی، تعاونی و عمومی) و حدود ۴۶.۱‌درصد غیرمزد و حقوق‌بگیر (کارفرما، کارکن مستقل و کارکن فامیلی بدون مزد) بوده‌اند، درحالی‌که تعداد شاغلان مرد در بهار امسال، ۱۹‌میلیون و ۹۱۹‌هزار و ۸۸۵ نفر بوده، تعداد شاغلان زن به 4‌میلیون و ۴۶۲‌هزار و ۸۵۸ نفر رسیده است.

415 واحد خانه ترکیه به ایرانی‌ها فروخته شد

حدود 4‌درصد کل خانه‌های فروخته‌شده ترکیه در نیمه نخست‌ سال ۲۰۱۹ توسط اتباع خارجی خریداری شده است. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز آمار ترکیه، در نیمه نخست ‌سال ۲۰۱۹، تعداد کل خانه‌های فروخته‌شده در ترکیه معادل ۵۰۵هزار و ۷۹۶ واحد بوده که از این تعداد، ۱۹هزار و ۹۵۲ واحد خانه توسط اتباع خارجی خریداری شده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه‌ سال گذشته ۶۹‌درصد افزایش داشته است.به گفته این مرکز، اتباع عراقی با خرید ۴۲۹ خانه بزرگترین گروه خریدار مسکن ترکیه بوده‌اند و ایرانی‌ها با ۴۱۵ واحد، روس‌ها با ۱۹۰ واحد، آلمانی‌ها با ۱۲۶ واحد، انگلیسی‌ها با ۱۱۳ واحد و کویتی‌ها با ۱۱۲ واحد به ترتیب دومین تا ششمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده‌اند.


تعداد بازدید :  482