شماره ۱۷۵۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
همه آن‌چه باید از مراسم قرعه‌کشی متفاوت لیگ برتر نوزدهم در مشهد بدانید
عادل نه، اما منتظر سورپرایز باشید!

شهروند| سرانجام سازمان لیگ فوتبال ایران زمان قرعه‌کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر را اعلام کرد و مشخص شد که این مراسم روز سه‌شنبه هفته جاری در مشهد برگزار خواهد شد. نکته قابل توجه اینجاست که این برای نخستین بار است که مراسم قرعه‌کشی در شهری به جز تهران برگزار می‌شود و هیأت فوتبال استان خراسان رضوی، از مدت‌ها قبل مذاکرات با فدراسیون و سازمان لیگ را برای گرفتن میزبانی این مراسم آغاز کرده بود و از هفته قبل مشخص بود که مشهد میزبان این مراسم است.
زمان قرعه‌کشی فیکس شد
اگر مشکل استانداردسازی ورزشگاه‌ها وجود نداشت‌، قرار بود قرعه‌کشی مسابقات در تاریخ دهم تیرماه برگزار شود که به خاطر آماده‌نبودن استادیوم‌ها مدیران فوتبال کشور این برنامه را در شرایطی لغو کردند که هیچ شفاف‌سازی درباره زمان قرعه‌کشی انجام نشد. به دنبال این اتفاق همان‌طور که انتظار می‌رفت باشگاه‌های لیگ به برگزارنشدن قرعه‌کشی انتقاداتی شدید وارد کردند و تاکید داشتند این مراسم باید برگزار شود که در جریان تقویم ‌سال و برنامه مسابقات خود قرار بگیرند. با این حال حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که قرعه‌کشی بازی‌ها روز سه‌شنبه 15 مرداد در مشهد برگزار خواهد شد.
تالار بزرگ شهر بدون پرداخت هزینه سفر
طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار است مراسم قرعه‌کشی در تالار شهر مشهد که متعلق به شورای شهر مشهد است و سالن آن گنجایش پذیرایی از 400 میهمان را دارد، برگزار شود. هیأت فوتبال خراسان  البته به جز هزینه میزبانی و پذیرایی از میهمان‌ها هیچ برنامه‌ای برای پرداخت هزینه سفر نمایندگان باشگاه‌ها به مشهد ندارد و به همین ترتیب باشگاه‌ها باید با هزینه خودشان نمایندگان خود را برای شرکت در مراسم قرعه‌کشی به مشهد اعزام کنند.
مجری کیست؟
دیروز به محض این‌که تاریخ برگزاری قرعه‌کشی در مشهد اعلام شد،‌ شایعات مختلفی درباره انتخاب مجری این مراسم به گوش رسید. نخستین و جدی‌ترین نام برای اجرای مراسم اما احسان علیخانی، تهیه‌کننده و مجری برنامه عصر جدید بود. منتهی وقتی این موضوع را از طریق سازمان لیگ پیگیری کردیم، مسئولان این مجموعه از مذاکره با احسان علیخانی اظهار بی‌اطلاعی کردند. برای پیگیری بیشتر با محسن حیدری، سخنگو و سرپرست دبیری هیأت فوتبال خراسان رضوی تماس گرفتیم و او درباره شایعه انتخاب احسان علیخانی به‌عنوان مجری مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر به «شهروند» گفت: «از طریق هیأت فوتبال هیچ مذاکره‌ای با ایشان انجام نشده و بنده که کارهای مربوط به برگزاری قرعه‌کشی را انجام می‌دهم، هیچ صحبت و تماسی با آقای علیخانی نداشته‌ام.» وقتی از این مقام مسئول سوال کردیم که مجری مراسم چه کسی خواهد بود، جواب جالبی داد و گفت: «برای انتخاب مجری یک سورپرایز بسیار بزرگ داریم و نمی‌توانم درباره جزییات آن حرفی بزنم. ما می‌خواستیم میهمان ویژه‌ای هم دعوت کنیم که به خاطر دیر اعلام‌شدن برنامه قرعه‌کشی و اتخاذ تصمیم از سوی سازمان لیگ این اتفاق آن‌طور که مدنظر ما بود، انجام نشد. با این حال، بسیار خوشحالیم که توانستیم برای نخستین بار مراسم قرعه‌کشی را از پایتخت بگیریم و در مشهد میزبان آن باشیم.»
خبری از عادل نیست
شایعه بسیار مهم بعدی اما اجرای برنامه قرعه‌کشی توسط عادل فردوسی‌پور بود، تهیه‌کننده و مجری برنامه نود که در روزهای پایانی‌ سال گذشته تعطیل شد. از آنجایی که حتی شایعه احتمال مجری‌شدن عادل در این مراسم وجود داشت، این موضوع را هم پیگیری کردیم. به‌هرحال وقتی دبیر هیأت فوتبال خراسان هم برای انتخاب مجری صحبت از یک سورپرایز بسیار بزرگ کرد،‌ این ذهنیت به وجود آمد که شاید عادل یکی از گزینه‌ها باشد. با این وجود روابط عمومی سازمان لیگ از این انتخاب و حضور فردوسی‌پور اظهار بی‌اطلاعی کرد. یک منبع آگاه در سازمان لیگ در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» هم گفت: «همه می‌دانیم که عادل فردوسی‌پور اختلافاتی با صداوسیما دارد. از آنجایی که قرار است مراسم به صورت زنده پخش مستقیم شود، انتخاب ایشان به‌عنوان مجری می‌تواند حواشی بزرگی ایجاد کند و برنامه پخش قرعه‌کشی را به چالش بکشد. سازمان لیگ اسپانسر برای مراسم گرفته و طبیعتا ایجاد احتمال برای پخش‌نشدن مراسم کاری عقلانی نیست. به همین خاطر خیلی بعید است که فردوسی‌پور مجری مراسم باشد.» گفتنی است یکی دیگر از شایعات درباره عادل هم برنامه هیأت فوتبال برای تجلیل از این چهره سرشناس تلویزیونی است که باز هم از سوی مسئولان هیأت فوتبال خراسان تایید یا تکذیب نشد.


تعداد بازدید :  562