شماره ۱۷۶۰ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
تریبون

آثار سیل از جنگ بدتر است
قاسم ساعدی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت:   «گر چه سیل در مناطق سیل‌زده از بین رفته است اما آثار سیل همچنان باقی است. می‌توان گفت که آثار سیل حتی از آثار جنگ نیز بدتر است؛ چراکه گلوله‌های جبهه و جنگ صرفا در و دیوار شهر را از بین می‌برد اما امروز سیل تمام زیرساخت‌های روستایی و شهری را از بین برده است. دولت تلاش‌های خود را انجام داده و همچنان نیز ادامه می‌دهد اما متاسفانه روند کار هم در امر بازسازی و نوسازی مساکن و هم در رابطه با پرداخت خسارات در حوزه کشاورزی و دامداری و باغداران بسیار کند است.»

زمین‌خواری و پولشویی عمده‌ترین جرایم اقتصادی
سردار محمدرضا مقیمی، رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت:   «عمده جرایم اقتصادی شامل زمین‌خواری، پولشویی، قاچاق کالا، فرار مالیاتی، وام‌ها و تسهیلات غیرمجاز بانکی جرایمی است که عنوان‌های اقتصادی دارند. در برخورد با هر یک از این عناوین نیز اولویت‌هایی وجود دارد و ما سعی می‌کنیم اقدامات لازم را انجام دهیم.» او در پاسخ به این سوال که آیا در بخش مسکن نیز با فرد یا افرادی با عنوان سلطان مسکن مواجه هستیم، گفت: «اگر این افراد جرمی مرتکب شوند حتما با آنها برخورد می‌شود، اما صرف خرید مسکن توسط یک نفر جرم محسوب نمی‌شود. ما در صورتی ورود می‌کنیم که جرمی صورت گرفته باشد.»

10 متقاضی، یک کودک
سید منتظر شبر، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این‌که‌ سال گذشته ١۴٠٠ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شدند، گفت: «این کودکان نیمی دختر و نیمی پسر بودند اما تمایل برای سرپرستی فرزندان دختر بیشتر است. به دلیل افزایش مدت زمان انتظار نیز خانواده‌ها سرپرستی فرزند پسر را می‌گیرند. استان تهران بیشترین مدت زمان انتظار را به خود اختصاص داده است. این مدت زمان در استان تهران به حدود ۴ تا ۵‌سال نیز می‌رسد. در این استان ١٧ متقاضی برای یک کودک به‌عنوان فرزندخوانده وجود دارد. میانگین کشوری ١٠ متقاضی برای یک کودک است.»


تعداد بازدید :  377