شماره ۱۷۶۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
زنبیل

اغذیه‌فروش‌ها مجوز فعالیت شبانه ندارند
تسنیم| رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان و مواد غذایی تهران با بیان این‌که هیچ اغذیه‌فروشی در تهران مجوز فعالیت شبانه ندارد، گفت: «ما معتقدیم اگر قرار است خدمات ۲۴ساعته ارایه شود، باید اعضای اتحادیه، مجوز فعالیت شبانه داشته باشند نه دکه‌ها و کانکس‌های گوشه خیابان!» اسدالله احمدی با اشاره به ممنوعیت فعالیت شبانه همه اغذیه‌فروشی‌ها در تهران ادامه داد: «درحال حاضر با توجه به قوانین فعلی، هیچ‌یک از همکاران ما در این اتحادیه مجوز فعالیت شبانه‌روزی ندارند و هیچ اغذیه‌فروشی شبانه در تهران مجاز به فعالیت نیست. اگر قرار است خدمات 24ساعته در این بخش ارایه شود، باید اعضای اتحادیه که قطعا هم از نظر بهداشتی و هم از نظر قانونی، صلاحیت لازم را احراز کرده‌اند، مجوز فعالیت شبانه را داشته باشند، نه دکه‌ها و کانکس‌هایی که در گوشه خیابان بدون هیچ نظارت بهداشتی و قانونی، فعالیت می‌کنند.»

کاهش قیمت سیب‌زمینی
ایرنا| رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران گفت: «قیمت سیب‌زمینی نو در میدان میوه و تره‌بار به سه‌هزار و ۵۰۰ تا چهارهزار و ۵۰۰ تومان رسید که نسبت به هفته گذشته نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد؛ درحالی ‌که قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی طی هفته گذشته 4 تا ۶هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار بود. علت کاهش قیمت سیب‌زمینی ورود محصول از برخی استان‌هاست.» کارگر تأیید کرد: «براساس نرخنامه عمده‌فروشی محصولات کشاورزی از ۱۴ تا ۱۶ مردادماه جاری در هفته جاری برخی اقلام افزایش و برخی دیگر کاهش قیمت یافته است.»

چای خارجی را چند بخریم؟
ایسنا| درشرایطی که در روزهای گذشته بررسی‌ها نشان می‌داد، چای خارجی در بازار ایران با تجربه‌کردن نرخ‌های جدید، از ۳۰‌هزار تومان تا ۱۲۰‌هزار تومان در هر کیلوگرم قیمت‌گذاری می‌شود. نرخ ارایه‌شده از سوی سامانه اطلاع‌رسانی قیمت رسمی کالاهای اساسی نیز رقمی نزدیک به همین عددها را نشان می‌دهد.
طبق نرخ‌های اعلامی در سامانه 124، حداقل قیمت چای خارجی بسته‌بندی‌شده (۵۰۰گرمی) ۴۰‌هزار تومان تعیین شده است. همچنین حداکثر قیمت مجاز در این زمینه نیز ۶۳‌هزار و ۳۰۰ تومان است. به این ترتیب هر یک‌کیلوگرم چای خارجی با حداقل قیمت ۸۰‌هزار تومان و حداکثر قیمت ۱۲۶‌هزار تومان، امکان عرضه خواهد داشت.

ماجرای اخذ ۱۰‌هزار تومان برای کارت سوخت
ایسنا| درحال حاضر حدود ۷۲۱‌هزار کارت سوخت معطل پست مانده است. گفته می‌شود که هنگام تحویل این کارت‌ها به صاحبانشان ۱۰‌هزار تومان اخذ می‌شود که طبق اعلام سخنگو، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این مبلغ برای هزینه‌های صدور کارت و پست است. فاطمه کاهی، ی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این‌باره توضیح داد: «افرادی که از طریق سامانه دولت همراه اقدام کرده‌اند، در آن زمان مبلغی را پرداخت نکرده بودند؛ چراکه تنها قرار بود کارت بانک به کارت سوختشان لینک شود. با توجه به این‌که قرار است اکنون کارت سوخت جدید برای این افراد صادر شود، مبلغ ۱۰‌هزار تومان به منظور صدور کارت و هزینه‌های پستی دریافت می‌شود.»


تعداد بازدید :  441