شماره ۱۷۶۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
تور لیگ لحظه آخری!

شهرام شهیدی طنزنویس

خانم‌باجی گفت: «پس چرا فدراسیون این قرعه‌کشی لیگ فوتبال را به تعویق نینداخت؟ مگر موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها که فیفا دنبالش بود، حل شده؟»
عموحسام گفت: «رئیس فدراسیون گفته اگر فردا قرعه‎کشی لیگ انجام می‎شود این به منزله آغاز لیگ نیست بلکه یک مرحله از مسیر
طی شده.»
موسیو شیطان گفت: «چرا پس اگر آورده؟ بالاخره قرار است انجام شود یا نه؟»
روح آقاجان گفت: «یک‌جوری شبیه آن خواستگاری صحبت کرده که زیر کت شلوارش، پیژامه و لباس راحتی پوشیده بود که اگر همه چیز خوب پیش‌رفت و شرایط درست شد، همانجا در خانه عروس خانم بماند. صحبت‌هایش دوگانه‌سوز است؛ یعنی گفته «اگر» و بعد گفته «می‌شود». جوری که نه سیخ بسوزد و نه کباب.»
خانم‌باجی گفت: «خب آن به جهنم؛ یعنی چه که قرعه‌کشی به منزله شروع لیگ نیست؟»
مادموازل ناتو گفت: «مثل این هست که شما پرسید غذا چه خورد؟ و بعد آشپزی شروع کرد. اما این سوال و آن آشپزی معنی‌اش این نیست که شما به ما ناهار داد. بلکه یک مرحله مهم از مسیر طی شده.»
روح آقاجان گفت: «ایده خوبی است. من جای رئیس سازمان برنامه و بودجه باشم می‌گویم درست است که ما بودجه را تنظیم کرده‌ایم اما این به منزله دادن بودجه نیست بلکه یک مرحله از مسیر طی شده.»
عموحسام گفت: «یا این‌که در اتاق عمل بیمار را بیهوش کنند اما دکتر به همراه بیمار بگوید این بیهوشی به منزله شروع عمل جراحی نیست! بلکه یک مرحله از مسیر طی شده.»
موسیو شیطان گفت: «بیچاره کالدرون و استراماچونی و دنیزلی هر روز می‌پرسند لیگ کی شروع میشه و مدیرانشان می‌گویند خبر می‌دهیم. این بنده خداها تا حالا از این چیزها ندیده‌‎اند.»
روح آقاجان گفت: «این خانم‌باجی بیچاره در دوران حیات من هی دنبال این تورهای لحظه آخری می‎گشت تا با توجه به بودجه ما بتوانیم یک سفر ارزان برویم. وقتی زنگ می‌زد که یک تور لحظه آخری توپ پیدا کردم باز من نمی‎توانستم بار و بندیلم را جمع کنم و کارهایم را جور کنم که آن سفر را برویم؛ یعنی عرضم این است که من سفر لحظه آخری هم نشد که بروم. حالا رئیس فدراسیون لیگ لحظه آخری برگزار می‌کند؟»
موسیو شیطان گفت: «خوبه که. صبح از خواب بلند می‌شوند می‌بینند بازی نیم‌ساعت دیگر برگزار می‌شود؛ خیلی خاص و دوست‌داشتنی است.»
روح آقاجان گفت: «این‌طوری مشکل ورود زنان به ورزشگاه هم حل می‌شود.»
خانم‌باجی پرسید: «چطور؟»
روح آقاجان گفت: «خب وقتی اعلام کنند بازی نیم ساعت دیگر شروع می‌شود هیچ خانمی فرصت نمی‌کند خودش را به ورزشگاه برساند. درواقع محدودیتی اعمال نشده و توپ افتاده تو زمین خود خانم‌ها.»
خانم‌باجی گفت: «الان که بلند شدم با دگنک و کتک فرستادمت تور لحظه آخری دارقوزآباد یاد می‌گیری این طور حرف نزنی.


تعداد بازدید :  397