شماره ۱۷۶۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
تریبون

رقابت کنکوری‌ها برای پزشکی
دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش گفت: «از تعداد یک‌میلیون و ۱۸‌هزار نفر حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۸۳۲‌هزار و ۲۸۹ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و نتایج اولیه به‌صورت کارنامه تا ۱۶ مرداد (امروز) اعلام می‌شود. بیشترین رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی برای پذیرش در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است و تعداد ۸۰۳۸ نفر در کل کشور بدون احتساب دانشگاه آزاد، در گروه علوم پزشکی پذیرفته می‌شوند که این تعداد ۲۶۰ نفر بیشتر از ‌سال گذشته است.»

هیچ کسی نمی‌تواند جریمه پلیس را حذف کند
  کمال ‌هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: «جریمه پلیس قانون است و کسی نمی‌تواند آن را حذف کند، اما پرداخت عوارض براساس مصوبه شورای شهر تهران است و بحث آن جداست. اگر شنیدید کسی گفت من جریمه را حذف می‌کنم، حرف اشتباهی زده است. شاید عوارض براساس شکایتی که در دیوان وجود دارد، حذف شود، اما جریمه پلیس حذف نخواهد شد، چراکه محدوده طرح ترافیک یا محدوده‌های زوج و فرد که درحال حاضر به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا تغییر نام یافته، آن چیزی است که قانون تعیین کرده است و افرادی که بدون مجوز در این محدوده تردد کرده‌اند، براساس قانون جریمه شده‌اند، بنابراین این جریمه حذف نخواهد شد.»

امضای دیجیتالی کنیم؟
امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات از آغاز استفاده از امضای دیجیتال در مکاتبات دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی خبر داد و گفت: «امروز نامه‌ای رسمی با امضای دیجیتال از رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات دریافت کردم. گویا دبیرخانه سازمان فناوری اطلاعات نیز از این موضوع تعجب کرد اما در نهایت این نامه دریافت شد. برخی سازمان‌ها هنوز این موضوع را نپذیرفته‌اند. شاید مشکل آن است که مدیران هنوز معتاد به کارتابل کاغذی هستند. از ماه گذشته، نامه‌های محرمانه در سازمان فناوری اطلاعات را هم به صورت الکترونیکی ارسال کردیم.»


تعداد بازدید :  377