مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزشوپرورش درباره چگونگی ثبت شکایت و روند رسیدگی به تخلفات کلیه مدارس توضیحاتی ارایه کرد. زهرا مظفر گفت: «یکی از اهداف اصلی ما این است که هر مرجعی شکایت میکند، نتیجهاش را بگیرد، حتی اولیا اگر شکایتشان بحق بوده و به نتیجه منجر شده باشد، حتما به آنها ابلاغ میکنیم. گزارش تخلفاتی که دریافت و به استان منعکس میکنیم، جامعیت دارد و موارد مختلفی را دربرمیگیرد که ممکن است مالی، اداری و آموزشی باشد.» او ادامه داد: «وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و آییننامههای وزارت آموزشوپرورش است. علاوه بر ستاد، استانها خودشان دارای اداره حقوقی و هیأت تخلفات هستند و اگر صحت تخلفی محرز شود، به هیأت تخلفات استان ارجاع میشود.»