شماره ۱۷۶۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
پاسخ به سوالاتی در مورد فضولی

حسام حیدری طنزنویس

همانطور که انتظار می‌رفت بازخوردهای متن چند روز پیش با موضوع «چگونه در زندگی دیگران فضولی کنیم» بسیار خوب بود و پیام‌های بسیاری از سراسر کشور به دستم رسید به این مضمون که: «آقای حیدری... آقای حیدری... ما می‌خوایم بیشتر از قبل تو زندگی بقیه فضولی کنیم. لطفا بیشتر راهنمایی‌مون کنید» و به این خاطر در این شماره به چند سوال رسیده در مورد فضولی‌کردن پاسخ می‌دهم:  
 با سلام؛ من یه مشکلی تو زمینه فضولی‌کردن دارم. هیچ کدوم از فامیل‌هامون درخواست‌های دوستیم رو تو شبکه‌های اجتماعی تأیید نمی‌کنند. من از نظر روحی واقعا احتیاج دارم که پست‌هاشون رو ببینم و سر از کارشون دربیارم. لطفا راهنماییم کنید.
 با سلام خدمت شما. بهترین روش برای حل این مشکل این است که موضوع را خیلی صریح به آنها بگویید. مثلا وقتی خانه‌شان میهمان هستید، با صدای بلند بگویید: «راستی دخترخاله چرا منو تو اینستاگرام اکسپت نمی‌کنی؟ نکنه نمی‌خوای من پست‌هات رو ببینم؟» این کار باعث خجالت‌کشیدن او در جمع می‌شود و بقیه فامیل را هم برای سرچ‌کردن و پیداکردن اکانت او ترغیب می‌کند. درصورتی که این روش جواب نداد، اکانت فیک بسازید و با آن اکانت درخواست دوستی بدهید و به زور وارد شوید. اگر باز هم به درخواست شما توجهی نشد، چاره‌ای ندارید جز استخدام هکر. موفق باشید.
 سلام. چندوقت پیش بدون هیچ قصد و نیتی و فقط از روی فضولی به همه بچه‌های فامیل که می‌دونستم امسال کنکور داد‌‌ن زنگ زدم و ازشون رتبه کنکورشون رو پرسیدم ولی الآن متاسفانه فهمیدم که چندتاشون دروغ گفتن و رتبه واقعی‌شون رو بهم نگفتن. خیلی ناراحتم و واقعا احساس بدی دارم. چی شد که ما انسان‌ها این‌جوری شدیم؟ چرا آن‌قدر راحت به هم دروغ می‌گیم؟
بله؛ متاسفانه اخیرا اخلاق بدی در بین بعضی از جوانان نسل جدید تسری پیدا کرده و آن‌هم اخلاق ناپسند دروغگویی است. برای من عجیب است که چرا جوان‌ها به عواقب دروغگویی و تأثیر بدی که روی روحیه‌ اطرافیانشان دارد، توجهی نمی‌کنند. خب وقتی یک‌نفر از شما در مورد رتبه کنکورتان می‌پرسد چرا جواب نادرست می‌دهید؟ یک لحظه با خودتان فکر نمی‌کنید که شاید این آدمی که سوال کرده روی حرف شما حساب باز کرده و رفته تو کل فامیل رتبه شما را پخش کرده. فکر آبروی سوال‌کننده نیستید؟ واقعا که زشت است.
 با سلام خدمت صفحه شهرونگ و کارشناس محترم برنامه. مدتی است که می‌خوام تو کار یکی فضولی کنم و از زیروبم زندگی‌ش مطلع بشم ولی هیچ راهی برای نزدیک‌شدن بهش پیدا نمی‌کنم. شما چه روشی رو پیشنهاد می‌کنید؟
برای نزدیک‌شدن به طعمه راه‌های بسیاری هست که من تو کتاب «نگاهی به فضولی سیستماتیک؛ تکنیک‌ها و روش‌ها» مفصل در موردش نوشته‌ام که می‌توانید به آن مراجعه کنید ولی عجالتا می‌توانید از دو روش: «راستی دیشب خوابتو دیدم» و «امروز یکی رو تو مترو دیدم عین تو بود» برای بازکردن سر صحبت و نزدیک‌شدن به طعمه‌هایتان استفاده کنید. توجه کنید که این دو روش فقط برای نزدیک‌شدن است و پس از آن به محض سین‌شدن پیام‌تان باید سوالات فضولی خود را پشت‌سر هم بپرسید. امیدوارم راهگشا باشد.


تعداد بازدید :  223