شماره ۱۷۶۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
شروع سریال در حاشیه با هنرنمایی استراماچونی، کالدرون، قلعه‌نویی، دنیزلی و گل‌محمدی
9+1 تقابل جذاب لیگ 19

شهروند| لیگ امسال هم با مسابقات مهم و تقابل‌های پرحاشیه‌ای همراه خواهد بود که در این گزارش بخشی از این رویدادهای پرسروصدا را مرور کرده‌ایم.
1- جنگ اول مدعیان، آقامصطفی جلوی پرسپولیس
یکی از بزرگترین مسابقات و تقابل‌های این فصل بدون هیچ تردیدی بازی‌های پرسپولیس و تراکتورسازی در مقابل هم است. دو تیم مدعی که رویارویی آنها یک جنگ تمام‌عیار بین تمام ارکان باشگاه و تیم و البته هواداران به حساب می‌آید. حسابش را بکنید در چنین شرایطی مصطفی دنیزلی که در دو مقطع سابقه سرمربیگری پرسپولیس را داشته روی نیمکت تراکتورسازی می‌نشیند و در هفته دوم میزبان تیم سابق خود است.
2- دربی تبریز؛‌ 6 امتیاز مال تو رفیق!
از آنجایی که تراکتور مثل فصل قبل تیمش را برای قهرمانی بسته،‌ قطعا در هفته چهاردهم تقابل با ماشین‌سازی که تیم دوم زنوزی، مالک این باشگاه است باز هم با حرف و حدیث و جنجال همراه خواهد بود. طرفداران پرسپولیس، استقلال و سپاهان مثل‌ سال قبل معتقدند که تراکتوری‌ها از همین حالا لیگ را با 6 امتیاز شروع می‌‌کنند.
3- در انتظار دیده‌بوسی نکو و امیر
رابطه جواد نکونام و امیرقلعه‌نویی در سال‌های اخیر فراز و نشیب زیادی داشته و این دو چهره شاخص فوتبال کشور برای مدتی طولانی از هم متنفر بوده‌اند. البته الان چند وقتی می‌شود که ارتباط بین‌شان بهتر شده ولی بی‌تردید تقابل این دو مربی در بازی تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان از جذابیت‌های هفته سوم و هجدهم است.
4- علی‌ منصور با دسته‌گل جلوی استقلال
علیرضا منصوریان با شعار حیا کن و رها کن از استقلال رفت و تا همیشه قرار گرفتن او در قامت سرمربی یک تیم دیگر مقابل استقلال از اتفاقات جنجالی و جالب فوتبال ایران خواهد بود. منصوریان می‌خواهد با ذوب‌آهن نتایج درخشان بگیرد و قطعا سدی بزرگ مقابل تیم سابق خود، یعنی استقلالی که به دنبال قهرمانی است، خواهد بود. این‌که هواداران استقلال چه استقبالی از او خواهند کرد هم جالب است.
5- پرسپولیس- سپاهان؛ تا سه‌ نشه بازی نشه؟!
بازی پرسپولیس و سپاهان که معمولا با تلفات و مصدومیت‌های شدید هواداران- به دلیل درگیری‌هایی که بین آنها رخ می‌دهد- همراه است‌، در هفته چهارم برگزار می‌شود و به دربی ایران معروف است. هر دو تیم مثل‌ سال قبل تا هفته آخر به احتمال زیاد برای قهرمانی با هم رقابت خواهند کرد و این تقابل، جنجال و حاشیه‌ها و حتی درگیری‌های زیادی به همراه خواهد داشت. بازی رفت در هفته پنجم در تهران و بازی برگشت در هفته بیستم در اصفهان برگزار می‌شود. باید دید در این پیکار گابریل کالدرون و قلعه‌نویی و تیم‌هایشان در مقابل یکدیگر چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند؛ با در نظر گرفتن تمام درگیری‌هایی که‌ سال قبل این بازی را تحت‌تأثیر قرار داد.
6- این دربی اصفهان فرق دارد
دربی رفت اصفهان در ورزشگاه نقش جهان در هفته ششم و  دربی برگشت در ورزشگاه فولادشهر در هفته بیست و یکم برگزار می‌شود. دو مربی استقلالی هم هدایت سپاهان و ذوب‌آهن را برعهده دارند و رویارویی آنها هم بی‌شک جالب خواهد بود. قلعه‌نویی و منصوریان به‌عنوان استاد و شاگرد سابق و حالا به‌عنوان دو مربی حرفه‌ای نقش تعیین‌کننده‌ای در لیگ نوزدهم خواهند داشت.
7- حسرت، یحیی را انتقام‌جو می‌کند؟
بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ، ‌مدیران باشگاه پرسپولیس تمام تلاش خود را کردند تا با یحیی گل‌محمدی قرارداد امضا کنند، اما باشگاه پدیده با این درخواست موافقت نکرد تا یحیی در این تیم شگفتی‌ساز باقی بماند. حالا بی‌تردید قرار گرفتن یحیی و پرسپولیس در مقابل هم از مهمترین اتفاقات لیگ نوزدهم در هفته ششم و بیست و یکم خواهد بود.
8- نه، اینها خواهرخوانده نیستند
بازی تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی هم علاوه بر این‌که در معادلات کورس قهرمانی مهم است و از فوتبال‌های تماشایی لیگ خواهد بود،‌ به دلیل قرار گرفتن قلعه‌نویی مقابل تیم سابق خود از هر نظر برای جامعه فوتبال اهمیت دارد. زورآزمایی امیر با مصطفی دنیزلی هم قطعا از نکات مهم دیدار دو تیم در هفته دهم و بیست و پنجم است.
9- امیر با مُشت باز جلوی استقلال
حساسیت‌های قرار گرفتن امیر قلعه‌نویی و استقلال در مقابل هم نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای ندارد. فقط در نظر داشته باشید که استقلالی‌ها بعد از پیروزی در بازی برگشت لیگ قبل،‌ در اصفهان سرمربی خود را در مقابل قلعه‌نویی به هوا پرتاب کردند و این اتفاق جنجال‌ساز شد. امسال هم این تقابل پر از حاشیه و خبر و سروصدا در بازی رفت و برگشت است. ادعای قهرمانی تیم را هم به این موضوع اضافه کنیم، مشخص می‌شود که از همین حالا باید منتظر  این تقابل بود.
9+1- زودهنگام‌ترین دربی ممکن
پرسپولیس و استقلال در هفته چهارم و نوزدهم دربی معروف پایتخت را برگزار می‌کنند. هر دو تیم با یک مربی جدید خارجی قرارداد بسته‌اند. هر موضوعی که درباره این بازی مطرح شود یک تقابل درون خود دارد و امسال به نظر می‌رسد که شاهد دربی‌هایی تاریخی باشیم. سازمان لیگ اعلام کرده قانون 90 به 10 را در لیگ امسال اجرا می‌کند و این مسأله جذاب است. گفتنی است، در بازی رفت، استقلال میزبان است و در بازی برگشت، پرسپولیس.


تعداد بازدید :  590