شماره ۱۷۶۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
حسن روحانی به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه گفت:
رسانه گوش، چشم و جان مردم است

حسن روحانی درپایان جلسه هیأت دولت به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و گفت: «همواره کار خبرنگاری و نقش شما برای اطلاع‌رسانی به مردم بسیار مهم است.»
او با بیان این‌که اصولا یکی از نیازهای مهم جامعه، اطلاعات از آن جامعه و جوامع دیگر است، گفت: «اولین کار انسان صبح این است که می‌خواهد ببیند اولین خبر چه هست؟ انسان می‌خواهد بداند جامعه چه خبر است تا برنامه و افکارش را تنظیم کند. به این ترتیب اطلاع‌رسانی بسیار مهم و دولت حامی آن است اما این‌که اطلاعات را به‌عنوان رانت در اختیار گروهی قرار دهیم، درست نیست.»
وی خطاب به اهالی رسانه با بیان این‌که شما واسطه اصلی بین گوش، چشم و جان مردم هستید که با اطلاعات آن را سیراب می‌کنید، گفت: «ما دلمان می‌خواهد همه خبرنگاران احساس کنند مسئولیت آنها خبررسانی است؛ اگر واقعیت را در خبر تغییر دهیم، نمی‌گذاریم مردم نتیجه درست بگیرند. بنابراین درخواست دولت از خبرنگاران این است که خبرنگاران آن‌چه درجامعه هست را به مردم اطلاع دهند و نظر نخبگان، جوانان و بانوان را به ما منتقل کنند و اگر نقصی در کار ما می‌بینند، به ما بگویند که این دولت دارای این نواقص است.»
رئیس دولت تدبیر امید افزود: «از بیان این نواقص نه‌تنها خوشحال می‌شویم بلکه این را به نفع ایران می‌دانیم. البته همیشه ما بر این نکته تأکید داریم که انتقاد دلسوزانه و راهکار هم در کنارش باشد که در آن نتیجه کار بهتر انجام بگیرد.»
رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: «امروز امکانی که در اختیار شماست، فضای مجازی است و شما با یک وسیله کوچک و ساده در دست‌تان صدا و تصویر را ضبط می‌کنید و من هم به مهندس جهرمی دستور دادم تسهیلات ویژه برای خبرنگاران درنظر گرفته شود و هم اینترنت پرسرعت و به مناسبت روز خبرنگار خدمات برای یک‌سال رایگان باشد. شما در این شرایط وظایف‌تان بسیار سنگین است.»


تعداد بازدید :  434