شماره ۱۷۶۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
رهبر معظم انقلاب در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم‌ملی والیبال جوانان:
به نخبگی قانع نباشید

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) با جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال در المپیادهای علمی جهانی و همچنین اعضای تیم‌ملی والیبال جوانان کشور که بر بام قهرمانی جهان ایستادند، دیدار کردند. بخش‌هایی از حرف‌های ایشان را می‌خوانید:  
  پیشرفت علمی سودمند برای کشور، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‌پذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها، قرار دهند. ما به افتخارکردن شما، افتخار می‌کنیم و به سرافرازی شما سرافراز می‌شویم و سربلندی شما، سربلندی ملت و همه علاقه‌مندان به نظام است.
  مسیر نخبگانی، مسیر بی‌انتهای تلاش و پیشرفت است، بنابراین کسب مدال نباید به‌عنوان پایان این راه و متوقف‌شدن ظرفیت‌ها و استعدادهای نخبه، تلقی شود. با همه تلاش‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در بیست‌سال اخیر درخصوص حرکت علمی و فناوری انجام شده است ولی ما هنوز عقب‌ماندگی زیادی داریم و مهم‌ترین وظیفه نسل جوان نخبه، علاوه بر ادامه پرشتاب مسیر موفقیت‌آمیز علمی، جلو بردن مرزهای دانش و فناوری است.
  اکنون انتظار این است که جوانان نخبه و نسل بعدی، صدها مورد مانند نانو و پدیده‌های ناشناخته علمی زیست فناوری را کشف کنند و فقط به ادامه مسیر پیشرفت علمی بسنده نشود. باید جوانان نخبه با کار و تلاش و پشت سر گذاشتن مشکلات، بر ظرفیت وجودی خود بیفزایند و بدون توقف، مسیر پیشرفت را ادامه دهند. تفکر انقلابی و اسلامی و بصیرت را در خود تقویت کنید چراکه بدون این نگاه، پیشرفتی به سود کشور ایجاد نخواهد شد. همچنین ارتباط قلبی با خداوند و توکل و استمداد از او را فراموش نکنید.
  به لطف خداوند، جوانان والیبالیست ما توانستند افتخار بیافرینند و بر قله والیبال جهان بایستند که این موفقیت بسیار باارزش است و موجب خوشحالی مردم شد و من هم ضمن آن‌که شخصاً خوشحال شدم، از خوشحالی مردم نیز خوشحال شدم.
  کسب این موفقیت بزرگ با سرمربی ایرانی بسیار خرسند‌کننده و مهم است. من همواره معتقد بوده‌ام که مجموعه‌های ورزشی کشور شایسته است سرمربی ایرانی داشته باشند.
  مشکلات نباید جوان را متوقف و ناامید کند، زیرا ناامیدی، سمّ است و اگر نسل‌های قبل متوقف و ناامید می‌شدند، ما باید همچنان در همان دوران فساد و طاغوت می‌ماندیم ولی اکنون به برکت همان جوانان نسل قبل، در کشور شرایطی فراهم شده است که استعدادهای جوان نخبه بروز و ظهور پیدا می‌کند و می‌تواند با صراحت بایستد و حرف‌های خود را بزند.


تعداد بازدید :  256