شماره ۱۷۶۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#فیلتر_توییتر #فرامرز_قریبیان#خروج

فیلترینگ شبکه اجتماعی توییتر موضوعی است که باز هم خیلی‌ها درباره آن حرف می‌زنند و جالب اینجاست که در روزهای اخیر روی آنتن زنده تلویزیون و برنامه فرمول یک هم در رابطه با این موضوع مهم بحث و تبادل‌نظر شد. علی ضیا مجری برنامه با اشاره به موضوع فیلتربودن توییتر و حضور فعال تمامی مقامات دولت، نظام و نمایندگان مجلس در این شبکه اجتماعی انتقادی را نسبت به این سیاست مطرح کرد و در واکنش به پخش ویدیو این قسمت از برنامه در شبکه‌های اجتماعی محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در توییتی نوشت: «جای امضای نهم ذیل درخواست رفع فیلتر توییتر خالیه. خوشحالم همکاران صداوسیما هم به این نتیجه رسیده‌اند.»
حالا که وزیر خبر از تلاش برای رفع فیلتر توییتر داده، مردم هم زیر توییت وزیر نقطه‌نظرات جالبی را مطرح کرده‌اند که در زیر می‌خوانید:  
خیلی‌ها هم هستن که با فروش وی‌پی‌ان تجارت می‌کنن. با رفع فیلتر توییتر بازارشون کساد میشه.
نمی‌دونم فقط من این‌طوری هستم که فکر می‌کنم توییتر اومدن بدون فیلترشکن حال نمیده یا شما هم مثل من هستید. این لذت استفاده از وی‌پی‌ان یه چیز دیگه اس.
من فقط دوست دارم یک مسئول جواب این سوالات من رو بده. خودشون از چه فیلترشکنی استفاده می‌کنن و اگر استفاده می‌کنن، تخلف صورت گرفته.
بدون هیچ تعارفی باید بگم که دنیا به ما سر موضوع فیلترینگ توییتر میخنده. از این نظر که تمام مسئولان ما از چیزی که تو کشور خودمون فیلتر شده، دارن استفاده می‌کنن! حداقل اگر شبکه اجتماعی خاصی رو فیلتر می‌کنید، خودتون توش فعالیت نداشته باشید.
اپراتورها از رفع فیلتر توییتر استقبال نمی‌کنن، چون تعرفه استفاده حجم اینترنت وقتی فیلترشکن روشن باشه، بیشتره!
اگر استفاده از توییتر غیرقانونیه، برای همه باید غیرقانونی باشه نه فقط مردم.

دیروز از حضور فرامرز قریبیان در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا به‌ نام خروج نوشتیم. یک همکاری عجیب؛ که البته خود قریبیان با امیدواری زیادی به آن نگاه می‌کند و فیلم را ندیده و نشناخته بهترین کار کارنامه‌اش می‌نامد!
این موضوع اما با عکس‌العمل کاربران فضای مجازی و هواداران این هنرپیشه روبه‌رو شده است.
کاربری نوشت: «آقای قریبیان بوی قرارداد جدید «رد پای گرگ»، «گوزن‌ها» و «شهر زیبا» رو از یادتون برد؟»
نظرات منفی درباره ادعای فرامرز قریبیان کم نبود. ازجمله:   
«آخه شما رو چه به حاتمی‌کیا؟ حتما قراره زنجموره کنی که چرا ما رو دیگه تحویل نمی‌گیرن؟»
«استاد عزیز ما که عاشقتیم به هر حال، ولی به قول اون دیالوگ فیلم بی‌پولی: «بهترین فیلمم دیگه اغراقه.»
«تو گفت‌وگوش ادعا کرده فقط هم نقش اول بازی می‌کنن. اگه قرار بود جک نیکلسون، کوین اسپیسی، مورگان فریمن و ... همینطوری فکر کنن، قطعا اون موقع بود که سینمای‌ هالیوود میومد دنبال آقا فرامرز.»
هواداران فرامرز قریبیان هم بیکار ننشسته‌اند: «شکی نیست که نام فرامرز قریبیان در بین ۱۰ بازیگر برتر تاریخ سینمای ایران وجود دارد، امیدوارم این فیلم هم بازگشت باشکوهی برای ایشون باشه.»
و البته طرفداران بازی خوب: «معیار بازیگر خوب و بد در ایران شده میزان ژانگولر و شامورتی بازی طرف. به قول افخمی پرده پرکن! هرکس برای ارضای میل چشمی تماشاگر داد و قال بیشتری کند، می‌گویند عجب بازیگری. حالا امیدوارم قریبیان تو این فیلم حداقل یک بازی خوب نشون بده!»
بعضی هم با توجه به حضور قریبیان کیفیت فیلم حاتمی‌کیا را پیش‌بینی کرده‌اند: «سلیقه فرامرز قریبیان سینمای کلاسیک شبه‌وسترن و اکشنه. با فیلمی شبیه فیلم‌های دهه 80 طرف خواهیم بود.»


تعداد بازدید :  394