شماره ۱۷۶۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
وزیر ارتباطات به یک انتقاد توییتری پاسخ داد
پیگیر تلفن زندانیان هستم

دیروز یکی از کاربران توییتر نوشت: «کارت‌های تلفن ۵‌هزار تومانی که مخابرات ۴۵۰۰ تومان می‌فروخت، امروز در بازار سیاه (خارج از زندان) ۳۵‌هزار تومان و داخل زندان تا ۵۰ هزارتومان به فروش می‌رسد. کار‌ت‌های IN دو هزار تومانی که مخابرات ۱۶۰۰ تومان می‌فروخت هم در بازار سیاه ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان است. کارت‌های مذکور در بازار توسط سوداگرانی که دارای ارتباطات فاسد با مخابرات هستند به این قشر خاص به فروش می‌رسد. تخلف شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات در عدم ارایه این کارت‌ها در بازار و ایجاد بازار سیاه توسط عوامل این مجموعه‌ها نیز مشهود است. وزیرجوان ارتباطات و فناوری اطلاعات که در توییت‌های خود اصرار به استفاده از هشتگ حق‌الناس دارد با وجود پرداختن برخی کاربران به این موضوع، تاکنون هیچ‌گونه پیگیری در این خصوص نکرده و واکنشی نشان نداده است.»
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، بلافاصله به این توییت واکنش نشان داد و نوشت: «درسته فرصت نکرده بودم پاسخ بدهم، اما پیگیری کرده بودم. دیشب هم مجددا پرسیدم، گفتند 10هزار کارت تلفن برای توزیع تحویل زندان شده است. آن‌گونه که گزارش دادند، دو‌ هزار عدد دیشب در اوین توزیع شده است.»
توییت وزیر هم واکنش یکی از روزنامه‌نگاران را در پی داشت که برایش نوشت: «یا گزارش خلاف واقع‌دادن خدمتتون یا کارت‌ها میرسه دست شهرام و بهرام‌ها؛ این کارت‌ها اگه هم توزیع شده باشه، سهم جزایری‌ها، روزچنگ‌ها و زنجانی‌هاست که برای هر کارت حاضرند بین ۵۰۰‌هزار تومن هم هزینه کنند. زندانی معمولی چیکار باید بکنه؟»
آذری جهرمی باز هم به صحنه آمد و نوشت: «از بازرسی مخابرات ایران همین الان خواستم به فرآیند توزیع کارت‌های تلفن و IN ورود کنه تا اگر تخلف یا فساد و رانتی در این خصوص وجود دارد، از بین برود. مخابرات ایران دسترسی به روال‌های داخلی زندان نداره، اما کارت را برای آنها تهیه کرده و تحویل داده است. به من گزارش‌کردن که دیشب دو‌هزار کارت در اوین توزیع شده است.»
واکنش‌های وزیر ارتباطات بازتاب زیادی در توییتر داشت و خیلی‌ها توییت‌های او را بازنشر کردند و عده زیادی هم نوشتند که احتمالا تا چند روز دیگر خبر خواهد رسید که اتفاق خوبی در زمینه دسترسی آسان‌تر زندانیان به کارت‌های تلفن خواهد افتاد.


تعداد بازدید :  419