شماره ۱۷۶۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
گزارش تصویری

  هفتمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» با هدف عرضه لوازم‌التحریر تولید داخل و متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده که بخش‌هایی از تولیدات عرضه‌شده برای بازدیدکنندگان و خریداران را می‌بینید. (تسنیم)

مردم شهرستان بندرترکمن روز پنجشنبه به مناسبت 12 آگوست روزجهانی دریای خزر اقدام به پاکسازی ساحل این بندر از زباله کردند. (ایرنا)

  صعب‌العبوربودن جاده‌های دهستان موگویی سبب شده است که کمتر کسی جرأت تردد در این جاده‌ها را به خود بدهد. ابوذر درخشان، بهورز روستای صالح کوتاه در دهستان موگویی است که سال‌هاست خود را وقف خدمت به اهالی مناطق محروم کرده است. او تنها نیروی ثابت خانه بهداشت روستای صالح کوتاه است که نه‌تنها به اهالی این روستا، بلکه به چندین روستای دوردست و عشایر منطقه نیز خدمات پزشکی ارایه می‌دهد. (مهر)

  رنگرزی، یکی از شغل‌هایی است که از گذشته‌های دور به صورت نسل اندر نسل از پدران به فرزندانشان منتقل شده است. به دلیل گرانی فرش دستباف و عدم توانایی عموم در تهیه و استفاده از آن و جایگزینی کارخانه‌های فرش ماشینی و تولید صنعتی، حالا رنگرزی‌های سنتی در بازار و بعضی محلات قدیمی تبریز به تعداد انگشتان یک دست کاهش یافته است. در همین کارگاه‌ها مردانی با موی سپید میان گرما و بخار دیگ‌های بزرگ جوشان با علاقه مشغول کار هستند؛ کاری که قدمت 200ساله در خانواده‌شان دارد. (ایرنا)

 


تعداد بازدید :  474