شماره ۱۷۶۴ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ مرداد
صفحه را ببند
عددخبر

1000 واگن کمبود متروی تهران

خط شش و هفت متروی تهران به‌ زودی راه‌اندازی می‌شود و دسترسی مردم جنوب شرق و جنوب تهران را به مرکز و شمال غرب پایتخت فراهم می‌کند. حجت‌‌اله ملاصالحی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه، با اعلام این خبر گفت: «یکی از برنامه‌های آتی ما تکمیل خطوط شش و هفت متروی شهر تهران است که تمام  ریل‌گذاری‌های آن انجام شده است.»
به گزارش ایبنا، او افزود: «در ‌سال ۱۳۹۶ قیمت ساخت مترو بر اساس فهرست‌‌بهای‌ سال ۱۳۹۳ بود که در آن زمان قیمت ساخت یک ایستگاه مترو ۶۵ تا ۷۰‌میلیارد تومان بود، اما براساس فهرست‌‌بهای جدید، هزینه ساخت هر ایستگاه، حدود ۱۲۰‌میلیارد تومان است.» او همچنین با اشاره به این‌که منابع مالی لازم برای توسعه مترو از طریق بانک شهر تأمین شده است، گفت: «در حال حاضر متروی تهران نزدیک به‌ 1000 واگن  کمبود دارد.»

5 میلیون ایرانی بدون شغل درآمد دارند

جمعیت افراد دارای درآمد «بدون شغل» طی بیش از یک دهه اخیر با رشد بیش از ۲‌میلیون نفری به ۵‌میلیون و ۱۰۰‌هزار نفر رسیده است و یک پدیده قابل تأمل برای بازار کار است. جمعیت فعال و جمعیت غیر فعال دو شاخص مهم بازار کار هستند که نرخ بیکاری و نسبت اشتغال نیز متأثر از این دو شاخص مهم تغییر می‌کنند؛ اما بخشی از افراد در گروه جمعیت غیر فعال، هر چند که در گروه شاغلان قرار ندارند ولی درآمد دارند. این گروه از افراد تحت عنوان «افراد دارای درآمد بدون کار» شناخته می‌شوند. آمار بیش از یک دهه اخیر از‌ سال ۱۳۸۴ نشان می‌دهد که جمعیت افراد دارای درآمد بدون شغل از ۳‌میلیون و ۲۶‌هزار نفر در ‌سال ۸۴ به ۵‌ میلیون و ۱۱۲‌هزار نفر در ‌سال ۹۶ رسیده که حاکی از رشد ۲‌میلیون و ۸۶‌هزار نفری است. افزایش قابل توجه «جمعیت دارای درآمد بدون شغل» یکی از پدیده‌های بازار کشور در سال‌های اخیر است و مقوله‌ای قابل تأمل برای بازار کار است.


تعداد بازدید :  470