شماره ۱۷۶۷ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
فقط 6 استادیوم مجوز برگزاری لیگ برتر دارد!
چرا ایراد به ورزشگاه‌ها فرمالیته است؟

شهروند| با اعلام برنامه رقابت‌های دو هفته ابتدایی لیگ برتر نوزدهم هنوز بسیاری از تیم‌ها محل برگزاری مسابقات خانگی را نمی‌دانند! ماجرا از این قرار است که سازمان لیگ در اعلام برنامه مسابقات دو هفته ابتدایی لیگ برتر مشخص کرده که 9 ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان، فولاد شهر اصفهان، فولاد آره‌نا خوزستان، نقش‌جهان اصفهان، تختی آبادان، دستگردی تهران، تختی جم، امام رضا مشهد و شهید مهدوی بوشهر به دلیل مشکلات زیرساختی و ساختاری و رعایت‌نکردن شرط‌های برگزاری بازی‌ها هنوز امکان میزبانی از لیگ برتر را ندارند.
جالب این‌که این وضع، 9 تیم لیگ برتری را در بلاتکلیفی قرار می‌دهد. از سوی سازمان لیگ فقط 6 ورزشگاه یادگار امام تبریز، آزادی تهران، شهید وطنی قائمشهر، بنیان دیزل تبریز، شهدای شهر قدس تهران و امام علی(ع) سیرجان مورد تایید قرار گرفتند، با این رویه معلوم نیست 9 تیمی که ورزشگاه‌شان تایید نشده باید در کجا بازی‌هایشان را
انجام دهند.
از این‌رو در بین ورزشگاه‌های تایید نشده، نام امام رضا(ع) مشهد و فولادآره‌نای اهواز هم که به تازگی ساخته شده‌اند، قرار دارد. از طرف دیگر سازمان لیگ اعلام کرده باشگاه‌هایی که ورزشگاه‌شان تجهیز نشده، باید در استان همجوار میزبان باشند، اما مسأله این‌جاست که ورزشگاه‌های موجود بهترین ورزشگاه‌های ایران هستند و قطعا سایر ورزشگاه‌ها نیز وضع بهتری ندارند.
به عبارت بهتر کل مسابقات لیگ برتر باید در 6 ورزشگاه تاییدشده در چهار شهر تهران، تبریز، سیرجان و قائمشهر برگزار شود! اتفاقی که انجامش تقریبا محال است. با این شرایط به نظر می‌رسد تا شروع لیگ وضع سایر ورزشگاه‌ها نیز تایید شود، تا تیم‌ها بتوانند در شهرهای خود میزبان لیگ برتری‌ها باشند.


تعداد بازدید :  579