شماره ۱۷۶۷ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
اولین پرواز داخلی فرودگاه امام، مسافران تهرانی را نگران کرد
قرار نیست مهرآباد تعطیل شود

شهروند| اولین پرواز داخلی فرودگاه امام دیروز انجام شد و مسافران تهرانی جزیره کیش از فرودگاه بین‌المللی به مقصدشان پرواز کردند. اتفاقی که حرف و حدیث‌های فراوانی به دنبال داشت و بعضی‌ها آن را مقدمه خروج فرودگاه مهرآباد از محدوده شهری تهران دانستند. از آنسو برخی دیگر از مسافران پروازهای داخلی هم از این اتفاق عصبانی شدند و در فضای مجازی نوشتند که ناگهان با پیامک‌هایی مواجه شده‌اند که پروازشان نه‌ از مهرآباد بلکه از فرودگاه امام انجام می‌شود. آنها از مسافت طولانی فرودگاه امام نسبت به شهر تهران ناراضی هستند و می‌گویند فرودگاه مهرآباد برایشان در دسترس‌تر و راحت است. با این حال مسئولان فرودگاه امام به «شهروند» توضیح می‌دهند که انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام به معنی خداحافظی با مهرآباد نیست و فرودگاه بین‌المللی امام خواسته است که ظرفیت‌های تعطیل خود را به کار بگیرد و بخشی از پروازهای داخلی را انجام دهد.
ظرفیت خالی‌مان را به کار گرفتیم
انتقال فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر، سال‌ها موضوع بحث‌برانگیزی بوده است. موافقان این ماجرا می‌گویند که فرودگاه‌های جهان کمتر در بافت شهری قرار دارند و فرودگاه‌ها باید به خارج از شهر منتقل شوند اما مخالفان می‌گویند که هزینه انتقال فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر بسیار بالاست و بهتر است این ماجرا نادیده گرفته شود.
گرچه برخی هم گفته بودند که انتقال مهرآباد به تدریج انجام می‌شود. در همین حین ناگهان خبر رسید که اولین پرواز داخلی در فرودگاه امام انجام شده است.
علی کاشانی‌حیدری، سخنگوی فرودگاه امام با رد ذهنیت مردم مبنی بر انتقال تدریجی فرودگاه مهرآباد به «شهروند» می‌گوید: «پرواز‌های داخلی که  در مهرآباد انجام می‌شد، همچنان پابرجاست»
البته خوب است بدانید که پیش از این علی رستمی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)‌ در این‌باره گفته بود ‌ما برای برقراری پروازهای داخلی اعلام آمادگی کرده‌ایم، همچنین اعلام کرده‌ایم ایرلاین‌های داخلی که پروازهای خارجی دارند، برای آن‌که هواپیما را خالی به فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) انتقال ندهند، می‌توانند برای فروش پروازهای داخلی در فرودگاه امام برنامه‌ریزی کنند.  کاشانی، سخنگوی فرودگاه امام هم به «شهروند» توضیح می‌دهد: «با توجه به گسترش شبکه فرودگاهی و راه‌اندازی ترمینال سلام، 80‌درصد ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه بالا رفته است و براساس توافقی که با سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته،  بنا به نیاز و خطوط هوایی داخلی بخشی از پروازهای داخلی از فرودگاه امام انجام می‌شوند.»
مسافران می‌توانند
فرودگاهشان را انتخاب کنند
به گفته مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)‌ حدود ۱۰‌میلیون نفر از شهرستان‌هایی مانند ساوه، قم، رباط‌کریم، پرند، شهریار و جنوب و شرق تهران درحوزه نفوذ شهر فرودگاهی هستند. رستمی درباره انتخاب فرودگاه توسط مردم و ایرلاین‌ها هم می‌گوید: «برقراری پروازهای داخلی این قدرت انتخاب را به مسافر می‌دهد که اگر محل کار یا سکونت آنها در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) است، برای پروازهای داخلی از این فرودگاه استفاده کند و اگر در حوزه فرودگاه مهرآباد قرار دارد، به آن فرودگاه رجوع کند. این بستر خوبی برای بالابردن قدرت انتخاب مردم است و مردم می‌توانند برای مدیریت هزینه‌ها یکی از این دو فرودگاه را انتخاب کنند. همچنین بیشتر پروازهای بین‌المللی کشور از فرودگاه حضرت امام صورت می‌گیرد، بنابراین اگر مسافر از شهر دیگری قصد پرواز بین‌المللی داشته باشد، می‌تواند با پرواز داخلی به فرودگاه امام آمده و از این‌جا به خارج از کشور سفر کند. عکس این مسأله نیز صادق است.»


تعداد بازدید :  535