شماره ۱۷۶۷ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
تریبون

پراید به آخر عمر خود رسید
رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «احتمال توقف تولید پراید و عدم شماره‌گذاری این خودرو در سال آینده وجود دارد. هم ایران‌خودرو و هم سایپا به زودی باید کیفیت و کمیت محصولات خود را اصلاح و آن را به استانداردهای مورد نظر نزدیک کنند، همچنین باید تنوع تولید خودرو را نیز مد نظر قرار داده و در این‌باره با خودروسازهای بزرگ همکاری خواهیم داشت. یکی از برنامه‌ها برای صنعت خودرو آن است که از تولید خودروهایی که از عصر و زمانشان گذشته خودداری و آنها را از رده خارج کنیم. حتی در نظر داریم طراحی قطعه را با همکاری بزرگترین طراح‌های قطعات خودرو در دنیا به روز کنیم.»

وزیر علوم: منظورم از برداشتن دیوار دانشگاه‌ ارتباط بیشتر با جامعه بود
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «در برداشتن دیوار دانشگاه‌ها منظورم این بود که ارتباط بیشتری بین مردم و جامعه ایجاد شود. مردم از خدمات و‌ مشاوره‌های علمی استفاده کنند. هدف ما این است به جای این‌که با دستور و به صورت کلیشه‌ای و تکلیفی بخواهیم دانشگاه را ملزم به ورود به مسائل جامعه کنیم، دانشگاه و جامعه مسائل و مشکلات خود را با هم حل کنند. البته در مورد مسائلی که در سطح کلان مطرح است مثل سیلاب‌ها باید در سطح ملی تصمیم گرفته شود و ما هم منکر این امر نیستیم؛ اما موضوع برداشتن دیوار برای ارتباط بیشتر مردم و دانشگاه در مسائل جزیی‌تر است.»

طرح «تربیت جنسی» در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود
حمیدرضا طیبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: «عموم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید کردند که کشور در زمینه آموزش تربیت جنسی در مدارس دچار خلأ است. تا جایی که به یاد دارم این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. در واقع کشور چه از لحاظ آموزشی و چه به لحاظ مکتوب خلأهایی در زمینه تربیت جنسی دارد که حتما باید روی آن کار شود. در همه مقاطع از پیش‌دبستانی گرفته تا دبستان و دبیرستان باید روی مساله تربیت جنسی کار کنند. از این رو قرار شد کارگروهی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط تشکیل شود تا به طور کاملا جدی روی این موضوع کار کنند.»


تعداد بازدید :  558