شماره ۱۷۶۹ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
این بار کنار هلال‌احمر بودیم، نه مقابل آن

مهرنوش کاوه مدیرعامل موسسه امید فردا

ما برای نخستین بار در سیل اخیر همکاری فوق‌العاده‌ای را از طرف هلال‌احمر شاهد بودیم. این‌که جمعیت هلال‌احمر به شما اجازه می‌دهد که اگر قرار است چیزی را توزیع کنید، خودتان هم در عملیات توزیع آن مشارکت داشته باشید، قابل ستایش است. اگر نیاز به وسیله نقلیه‌ای دارید، در اختیار شما قرار داده می‌شود. خب اینها مواردی است که در دفعات قبل وجود نداشت. نیروهای داوطلب این همراهیِ هلال‌احمر را کاملا لمس کردند. هلال‌احمر ان‌جی‌اوها را از خودش می‌دانست؛ یعنی اعضای داوطلب سازمان‌های مردم‌نهاد عضوی از هلال‌احمر شده بودند. در صورتی که در دفعات قبل دقیقا مقابل جمعیت هلال‌احمر قرار می‌گرفتند. این بار کنار هلال‌احمر بودیم و توانستیم با تعامل بهتر
فعالیت کنیم.
تجربه سیل نشان داد که همکاری با هلال‌احمر برای هر دوطرف موثرتر است. جمعیت هلال‌احمر امکانات عالی‌ای دارد؛ ارگانی است که ماموریت حضور در بحران را دارد و تمام تخصص‌های آدم‌هایش برای همین مسأله است. ما در موسسه خودمان تخصصی داریم که می‌تواند در کنار هلال‌احمر در بحران‌ها کارسازتر باشد. وقتی امکانات و تخصص ما کنار امکانات و تخصص هلال‌احمر قرار می‌گیرد، سرعت، دقت و اثرگذاری فعالیت‌ها بیشتر می‌شود، یعنی در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین خدمات به مردم ارایه می‌شود. این همراهی باعث می‌شود خدمات در شرایط بهتری ارایه شود.
ثمره تعامل در سیل اخیر را می‌توان ارسال کمک‌ها در زمان کوتاه و بدون هزینه، استفاده از امکانات تخصصی حمایت در بحران و شناسایی به‌موقع نیازها و تامین آنها دانست.


تعداد بازدید :  420