شماره ۱۷۶۹ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
ویژه همایش ملی خیریه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد همکار با جمعیت هلال ‌احمر

کرمان
حاضر در دورترین نقاط محروم

محمدرضا مدروانی | مرکز نیکوکاری رضوان
ما توانسته‌ایم با توجه به این‌که با هلال احمر همکاری داشته‌ایم در زمینه‌های بسیاری رفع نیاز کنیم؛ مثلا در زمینه درمانی همراه با هلال ‌احمر در دورترین نقطه‌ها حاضر شده‌ایم و هر ماه بیش از 50 نفر را به صورت رایگان درمان می‌کنیم. اگر هلال ‌احمر نبود این افراد شناسایی نمی‌شدند.

   انجمن معلولان توانمند میانه

داوود کاظمی-  آذربایجان شرقی

دلگرم‌مان کردید
مهمترین دستاورد چنین همایش‌هایی این است که از برنامه‌های دیگر سازمان‌های مردم‌‌نهاد مطلع می‌شویم. این‌که از موسسه‌ای دعوت می‌شود و می‌گویند که «شما هستید»، دلگرم‌کننده است. این رویکرد، رویکرد مثبتی است که امیدوارم ادامه داشته باشد.

موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب‌پذیر طوس

غلام‌رضا بصیری‌پور -  خراسان رضوی

همراه با زائرانِ امام رئوف
هلال احمر جزو نهادهای گسترده مردمی در خدمات‌رسانی‌های مختلف به‌ویژه در حوادث غیرمترقبه در کشور و همه دنیا است. یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد مردمی خدمات ارزشمند درمانی است. در استان خراسان رضوی به‌ویژه در مشهد مقدس مراکز مختلف هلال ‌احمر با همکاری نهادهای مردمی و موسسات نیکوکاری خدمات مناسبی به زائران عزیز علی‌بن‌موسی الرضا(ع) ارایه می‌دهند.

 جمعیت رابطان بهداشت و سلامت

سکینه ابوالقاسم‌نصب- اردبیل

یک دست صدا ندارد
هم‌نشینی‌هایی که با موسسه‌های مردم‌نهاد شکل می‌گیرد، زمینه‌ساز توان‌افزایی است. افراد با الگوبرداری از موارد ارایه‌شده می‌توانند برنامه‌ها را در منطقه خود عملیاتی کنند. ما جمعیت را‌ سال 84 ثبت کردیم. از آن وقت تا به حال همکاری تنگاتنگی با هلال ‌احمر داشته‌ایم. وقتی دست به دست هم می‌دهیم، کمک‌رسانی بهتری انجام می‌شود. درست می‌گویند که «یک دست صدا ندارد».

انجمن خیریه قمر بنی‌هاشم نجف‌آباد

علی سلیمانی‌نژاد-  اصفهان

به‌ تنهایی نمی‌توانیم
من معتقدم تشکل‌های مردم‌نهادی که در خدمت مردم‌ هستند و کار مردم را حل می‌کنند، باید به مردم معرفی شوند. بعضی از خیریه‌ها نمی‌توانند هزینه تبلیغات دهند. خب طبیعی است؛ چون ما نمی‌توانیم کمک‌های مردمی را هزینه تبلیغات کنیم. من تنها نمی‌توانم؛ هلال‌احمر هم تنها نمی‌تواند. اگر در کنار هم باشیم مشکل مردم راحت‌تر
حل می‌شود.

موسسه خیریه امدادگران عاشورا

غلام‌رضا علی محمدی-  ایلام

هم‌افزایی نافیِ استقلال‌ عمل نیست
ما می‌توانیم جمعیت هلال ‌احمر را یک موسسه بزرگ خیریه تلقی کنیم که یکی از فعالیت‌هایش جمع‌آوری کمک و رساندن به نیازمندان است. خیریه‌ها هم دغدغه‌های خاص خود را دارند. این همایش نافی استقلال ‌عمل موسسات خیریه نخواهد بود؛ اما می‌تواند زمینه هم‌افزایی بین موسسات را ایجاد کند که چطور ظرفیت موسسات را بالا ببریم، از تجربه‌های همدیگر استفاده کنیم و سازمانده‌ترشده پیش رویم.

موسسه خیریه مهر قائم والا

زهرا توانا -  خراسان جنوبی

بازوی هلال شویم
امروز سازمان‌های مردم‌نهاد از سراسر کشور دور هم جمع می‌شوند تا اندیشه‌های‌شان را با یکدیگر تبادل کنند. این کار در بهبود فعالیت‌های‌شان موثر است. آنها مرور می‌کنند که چطور با  هزینه‌های کمتر نتایج بهتری به دست آورند. سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند مثل یک بازوی همراه هلال ‌احمر باشند، هدف‌شان معنوی است و هیچ چشمداشت مالی ندارند.

انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان (عطوفت)

سید حمید حریری -  خراسان شمالی

رقیب نیستیم، رفیقیم
سازمان‌های مردم‌نهاد باری از بارهای دولت را به دوش می‌کشند. دولتمردان باید سازمان‌های مردم‌نهاد را کنار خودشان ببینند. گاهی می‌بینیم که بعضی از آنها به جای آن‌که کنار «ان‌جی‌او» باشند، مقابلش می‌ایستند و تشکل‌ها را رقیب می‌دانند. در صورتی که «ان‎جی‌او»‌ها باید در تعامل با یکدیگر و تعامل با دولت باشند.امیدواریم برخی از نهادهای حاضر در استان انجمن را رقیب خود ندانند، رفیق خود حساب کنند.

موسسه خیریه فاطمه‌الزهرای دزفول

محمود بزرگی -  خوزستان

علیه موازی‌کاری
همدلی تشکل‌های غیر دولتی دستاوردهای محسوسی دارد؛ مثلا ما در شهر خودمان سیستم یکپارچه‌ای از موسسات را ایجاد کرده‌ایم؛ به‌ طوری که پذیرش افراد کاملا تحت کنترل و نظارت است و عادلانه‌تر می‌توانیم خدمت کنیم. تعامل باعث می‌شود که از خطا در مراحل مختلف کار کاسته شود. در سیل اخیر هماهنگی خوبی بین هلال‌ احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد اتفاق افتاد. درواقع اتحاد سمن‌ها از موازی‌کاری جلوگیری کرد.

انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی

محمدرضا طهماسبی  -  زنجان

مشارکت مردم را بیشتر کنیم
همکاری خیریه‌ها با جمعیت هلال‌ احمر می‌تواند حضور مردمی را در حوادث غیر مترقبه پررنگ‌تر کند. هم‌افزایی باعث می‌شود که مردم وارد شوند و تأثیر بیشتری در کمک‌رسانی داشته باشند. ما سال‌های ‌سال است که ارتباط خوبی با هلال‌ احمر داریم. هلال یک نهاد مردمی است و حضور خیریه‌ها می‌تواند در جذب مشارکت‌های مردمی برای هلال ‌احمر تأثیرگذار باشد.

بنیاد توانمندسازی آوای سرزمین سلام

علیرضا پاک شیر -  فارس

به دنبال آشتی سراسری
هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد و هلال ‌احمر می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار مدیرانی بگذارد که می‌خواهند کار مثبت انجام دهند. چنین همایش‌هایی می‌تواند در راستای اعتمادسازی بیشتر حرکت کند و آشتی گسترده‌تر مردم با سازمان‌های مردم‌نهاد را به دنبال داشته باشد.

انجمن خیران قزوین

محمدحسین گروسی -  قزوین

اعتماد دارند، چون تخصصی است
وقتی که افراد مشارکت می‌کنند و نتیجه کار را می‌بینند، برای ادامه راه تشویق می‌شوند. هلال‌ احمر در سیل اخیر وقت گذاشت و مشارکت خوبی جذب کرد و درنهایت کمک‌های مردمی قابل توجهی جمع شد. وقتی کشور دچار بحران می‌شود، مردم به هلال‌ احمر اعتماد بیشتری دارند؛ چون این جمعیت تخصصی عمل می‌کند.

موسسه خیریه نینوا

محمد گل‌رخساری  -  کرمانشاه

اعتمادبه‌نفس‌مان بیشتر می‌شود
گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد باعث می‌شود که اعضا با اعتماد‌به‌نفس بیشتر جهت پیشبرد اهداف‌شان فعالیت کنند. آنها از پیشنهادها و انتقادهای همدیگر استفاده می‌کنند و تجربه‌های‌شان را دراختیار هم می‌گذارند. ما همواره از تجربه‌های هلال‌ احمر در زمینه جذب نیروی داوطلب استفاده کرده‌ایم. باید گفت که تعامل هلال ‌احمر با موسسه‌های مردم‌نهاد در حال پیشرفت است.

جمعیت همیاران استان سبز

زهرا قلی‌زاده  -  گیلان

این انتظار ماست
از آن‌جا که هلال ‌احمر یک «ان‌جی‌او» است، فکر می‌کنم کنار هم بودنِ تشکل‌ها می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد. جمعیت هلال‌ احمر و خصوصا بخش داوطلبان آن همکاری خوبی با سازمان‌های مردم‌نهاد دارند. ما یک انتظار هم از این جمعیت داریم: خیّران معمولا برای «ان‌جی‌او»های آموزشی و پیشگیری کمتر هزینه می‌کنند. هلال‌ احمر می‌تواند با قدرتی که دارد، در این زمینه وارد شود و لینک‌هایی ایجاد کند.

موسسه خیریه بیماران خاص و سرطان بزرگسال

میترا قاسمی‌راد   -  هرمزگان

هدف‌های مشترکی داریم
اهداف اکثر تشکل‌های غیر دولتی یکسان است. آنها به دنبال برطرف‌کردن مشکلات مردم‌اند. ما از تعامل تجربه‌های خوبی داریم. هر کجا که لازم بوده، اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌ایم را در اختیار دیگر موسسات گذاشته‌ایم؛ چون هدف‌مان خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده است. وقتی این همکاری شکل می‌گیرد، افراد بیشتری تحت حمایت قرار می‌گیرند. توانایی مجموعه هلال ‌احمر گسترده و زیاد است.

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

علی رضا سمیعی-  مرکزی

تعامل نباشد، کار پیش نمی‌رود
همکاری با هم‌قطاران‌مان اثربخشی کار را بالا می‌برد. اگر تعامل نباشد، کار پیش نمی‌رود. برای بالابردن راندمان کار، مخصوصا در وقت‌هایی که بحرانی پیش می‌آید، تعامل مهمترین کار است. ما تجارب خوبی در تعامل با هلال ‌احمر داریم. در حوزه درمان با این جمعیت ارتباط داشته‌ایم و برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان از امکانات و راهنمایی‌های هلال‌ احمر استفاده کرده‌ایم.

موسسه فرهنگی، اجتماعی هه‌راز کردستان

فلوریا محمدپور  -  کردستان

در ستایش عملکرد شبکه‌ای
عملکرد شبکه‌ای موسسات مردم‌نهاد موفقیت بیشتری به دنبال خواهد داشت. تعامل تشکل‌ها با جمعیت هلال‌ احمر هم نفع دوطرفه خواهد داشت. خوشبختانه اعتماد مردمی به جمعیت هلال‌ احمر بیشتر شده و در مواقع جذب کمک این جمعیت در اولویت قرار دارد.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد استان

مهدی بابایی‌پور  -  لرستان

مردم هلالی‌ها را از جنس خود می‌دانند
حضور تشکل‌های مردمی در کنار هلال ‌احمر -با توجه به گستردگی فعالیت تشکل‌ها و آشنایی‌ای که با مردم و جامعه محلی دارند- می‌تواند تأثیر بسزایی در پیشبرد جمعیتی مثل هلال‌ احمر داشته باشد. قضیه سیل یک مصداق کامل از هماهنگی و همراهی هلال‌ احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد بود.  مردم بچه‌های هلال‌ احمر را از جنس خودشان می‌دانند.

موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س)

خدیجه ملکی   - سمنان

پلی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان
از‌ سال 85 که وارد امور خیریه شده‌ام، سعی کرده‌ام که پل ارتباطی توان توانمندان و نیاز نیازمندان باشم. در این میان همکاری‌های زیادی با هلال‌ احمر داشته‌ام. آنها در زمینه تأمین کالاهای اساسی نیازمندان همراه ما بوده‌اند. ما تحقیق می‌کنیم و چون هلال احمری‌ها به ما اعتماد دارند، هر کمکی که از دست‌شان بربیاید، انجام می‌دهند.

موسسه خیریه امدادگران عاشورا

محمد زبیری    -  بوشهر

این‌بار 2 به‌علاوه 2 می‌شود10!
هم‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد باعث می‌شود که 2 به علاوه 2 بشود 10! وقتی هر کدام از موسسات خیریه بتوانند به صورت جداگانه کار خود را خوب انجام دهند و در ادامه مرکزی مثل هلال ‌احمر برای آنها نیازسنجی کند، می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. سازمان‌های مردم‌نهاد برای شناخت نیازمندی‌های مردم به جای مطمئنی احتیاج دارند که آن مکان می‌تواند هلال‌احمر باشد.

موسسه خیریه امدادگران عاشورا

اردشیر قاسم پور  - چهارمحال‌وبختیاری

اعتماد مثبت و ارزنده
کمک‌های جمعی و گروهی از کمک‌های انفرادی موثرتر است. برای همین ما در طرح‌های هلال ‌احمر مثل همای رحمت و جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان حضور داشته‌ایم. مددجویان ما با دلسوزی خاصی کمک‌ها را برای سیل‌زدگان جمع‌آوری کردند. اعتماد عمومی نسبت به جمعیت بسیار مثبت و ارزنده است؛ این را می‌شود در حوادث به خوبی حس کرد.

انجمن بانوان

کتایون کامران    -  کیش

اطلاعات را با رغبت تقسیم کنیم
من به شکل مشاوره‌ای با هلال ‌احمر کیش همراهی داشته‌ام. 18 سال است که در جزیره زندگی می‌کنم. اطلاعات کاملی از خانواده‌های نیازمند دارم. در جلسات مختلفی این اطلاعات را با هلال‌ احمر تقسیم کرده‌ام. هلال‌ احمر الان با هلال ‌احمر سال‌های پیش خیلی فرق کرده است.

موسسه مهر فاطمه الزهرا (س)

معصومه مومن‌زاده   - مازندران

درهای تجربه را باز کنیم
تعامل و همکاری موسسات مردم‌نهاد گام موثری در تسریع خدمات‌دهی است. برگزاری چنین همایش‌هایی ضمن ایجاد انگیزه، احساس مسئولیتی در اعضای موسسات مردم‌نهاد ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز بازشدن درهای تجربه به روی یکدیگر است.

موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها

طاهره تشکری   - کهگیلویه‌وبویر احمد

حالا کارهای بزرگتری انجام می‌دهیم
وقتی سازمان‌های مردم‌نهاد برای جمع‌آوری کمک و یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان کنار یکدیگر قرار گیرند، قدرتمندتر می‌شوند و افراد بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهند. ما از وقتی که با هلال ‌احمر همکاری داشته‌ایم، کارهای بزرگتری انجام داده‌ایم.

موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع)

سیدکاظم میرعظیمی    -  قم

جای این اتفاق خالی بود
موسسات به دلیل آن‌که در کشور ما دسته‌بندی مشخصی نشده‌اند، در بحث هم‌افزایی مشکلاتی دارند. با توجه به پیشقدم‌شدن هلال‌ احمر اگر سیستمی ایجاد شود و شبکه‌ای از موسسات خیریه کشور شکل گیرد، اتفاق خوبی رقم خورده است. این‌طور سازمان‌های مردم‌نهاد از کارهای همدیگر مطلع می‌شوند و موسساتی که به صورت تخصصی کار می‌کنند با هم لینک می‌شوند.

مرکز نیکوکاری

سیف‌الله یونسی   -  همدان

دوشادوش یکدیگر
هلال احمر یک نهاد مردمی و متکی به داوطلبان است. افراد حاضر در آن برای نجات دیگران و خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه همواره آماده‌اند. ما هم دوشادوش بچه‌های هلال احمر هر کمکی که از دست‌مان برآمده انجام داده‌ایم: از اعزام گروه‌های داوطلبی به مناطق محروم تا جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان. اساسنامه هلال ‌احمر مواردی دارد که خیریه‌ها و تشکل‌ها را به آن نزدیک می‌کند.


تعداد بازدید :  566