شماره ۱۷۶۹ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
حذف لایک اینستاگرام در 6 کشور دیگر

اینستاگرام یک قدم دیگر به حذف آمار لایک‌ها نزدیک‌تر شد. چهارشنبه هفته گذشته مدیر اینستاگرام اعلام کرد قصد دارد طرح حذف لایک‌ها را در چند کشور دیگر به اجرا بگذارد. این کشورها عبارتند از؛  ایرلند، ایتالیا، ژاپن، برزیل، استرالیا و نیوزلند. در ماه می اینستاگرام طرح آزمایشی حذف آمار لایک‌ها را در کانادا به اجرا گذاشت. کاربران اینستاگرام از آمار لایک‌ها می‌فهمند تا چه اندازه محبوب هستند. در این طرح آزمایشی تعداد لایک‌ها از عکس‌ها و ویدیوها برداشته می‌شود، اما مالک حساب کاربری همچنان می‌تواند آمار لایک‌ها را ببیند. اینستاگرام اعلام کرده این طرح را اجرا می‌کند تا کاربران بیش از آن‌چه به لایک اهمیت می‌دهند، به محتوای عکس‌ها و ویدیوها توجه کنند. برخی از کاربران اما نسبت به تعداد لایک‌ها حساس هستند. برخی حتی از تعداد لایک کم دچار افسردگی و عدم اعتمادبه‌نفس می‌شوند. براساس تحقیقی که از سوی انستیتو سلطنتی سلامت عمومی انگلیس انجام شده، اینستاگرام شبکه‌ای اجتماعی است که بیشترین تاثیر را بر سلامت روانی
 افراد می‌گذارد.
البته محققان معتقدند طرح جدید اینستاگرام مشکلات را حل نمی‌کند. اینستاگرام هنوز فکری برای رفع مشکلاتی نظیر حملات شخصی به صفحات افراد نکرده است. همچنین اینستاگرام موجب می‌شود به تدریج افراد فکر کنند دیگران در مقایسه با آنها زندگی بسیار بهتری دارند و این مسأله موجب می‌شود آنها از لحاظ روانی دچار مشکل شوند. البته اینستاگرام اخیرا راه‌حل‌هایی برای ممانعت از حمله به صفحات اشخاص ترتیب داده است. اوایل ماه جاری میلادی اینستاگرام اعلام کرد که ابزاری جدید با استفاده از هوش مصنوعی به خدمت گرفته تا به کاربران بگوید چه کامنتی غیراخلاقی و غیرمجاز است.
علاوه بر این، اینستاگرام از ابزار Restrict  استفاده کرده است. وقتی شما این ابزار را درخصوص کاربر دیگری به کار می‌گیرید، کامنت‌های او زیر پست‌های شما تنها برای خودشان قابل رویت خواهد بود و افراد دیگر نمی‌توانند آن کامنت‌ها را ببینند. افرادی که تحت ابزار Restrict قرار دارند، نمی‌توانند ببینند چه کسانی در بخش چت‌ها فعال هستند و آیا پیام شما را خوانده‌اند یا خیر.


تعداد بازدید :  229