شماره ۱۷۷۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#در_جست‌وجوی_فریده#اسکار # عید_ بیعت

معرفی فیلم در جست‌وجوی فریده به اسکار، همان‌گونه که با اعتراض و انتقاد منتقدان، کارشناسان و حتی عوامل فیلم متری شیش‌ونیم مواجه شده، انتقاد کاربران فضای مجازی را هم موجب شده و واکنش‌هایی نسبت به این اتفاق شاهد بودیم، از جمله: مدیریت ناکارآمد یعنی این‌که برای رقابت اسکار که مختص جریان اصلی و سینمای حرفه‌ای است، فیلم مستند فرستاده شود.
 فرصت‌سوزی که شاخ و دم ندارد. با ظلم به هنرمندان دیگر می‌خواهند نشان دهند به مستند هم توجه دارند و تمام عقب‌ماندگی‌های این عرصه را با این تصمیم جبران کنند.
 این ره که تو میروی، به ترکستان است.
 مستندی که در ایران برای صندلی‌های خالی به نمایش درآمد، نماینده سینمای ما در اسکار شده است.
 به نظر شما این کار به این معنی نیست که به دست خودمان ایران را از اسکار محروم کرده باشیم؟
 چه عجله‌ای بوده؟ تا نهم مهر فرصت برای معرفی فیلم بوده، ولی 45روز زودتر سر و ته ماجرا را هم آوردند.
 خیلی‌ها میگن حق متری شیش‌ونیم بود که برود اسکار، اما ظاهرا طرفداران شبی که ماه کامل شد فشار آورده‌اند و دوستان هم تصمیم گرفته‌اند به سیاق ریش‌سفیدهای قدیم وسط ماجرا را بگیرند، نه این را بفرستند و نه آن را، و قرعه به نام فریده درآمده است!!!
 
در آستانه عید سعید غدیر خم هشتگ عید بیعت به ترند اول توییتر فارسی تبدیل شده است. نقطه نظرات کاربران در این زمینه هم جالب توجه است. با خواندن منتخبی از این توییت‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم که این هشتگ‌ها را در فضای مجازی دنبال کنید. به مطالب معنادار و مهمی می‌رسید.
 متمسک حقیقی به ولایت امیرالمومنین علی علیه‌السلام کسی است که خود و محیط زندگیش را به عدل نزدیک کند.
 غدیر یک تاریخ است. تاریخی که ابتدایش مدینه است، میانه‌اش کربلا و انتهایش ظهور.
 غدیر فقط مسأله جانشینی نیست. توجه‌دادن به مسأله امامت است.
 غدیر راه و نقشه است برای اکمال دین، صراط مستقیم است؛ چراکه درس اول غدیر حرکت با ولایت است؛ ‌کسانی که عقب مانده‌اند، برسند و آنها که جلو رفته‌اند، برگردند.
 چه کوتاه است فاصله ظهر غدیر تا ظهر عاشورا!! روز بالارفتن دست علی(ع) تا روز بالارفتن سر حسین(ع)! غدیر کربلای عوام بود و کربلا غدیرخاص. در غدیر با آن‌که بیعت گرفته شد، جفا شد و در کربلا با آن‌که بیعت برداشته شد، وفا ماند.
 غدیر یعنی سعادت همگام با ولایت است نه یک قدم بیشتر و نه یک قدم عقب‌تر.
اگر حقیقت غدیر را درست درک کنیم و برای دیگران هم تبیین کنیم، خود مسأله غدیر می‌تواند وحدت‌آفرین باشد.
 غدیر را تبلیغ نکردند که عاشورا به وجود آمد. بالارفتن دست علی راتبلیغ نکردند که سرحسین بر بالای نیزه‌ها رفت.
 وقتی در غدیر خم پیامبر گرامی اسلام دست علی(ع) را بالا برد، عده زیادی هم دیدند هم گوش کردند اما در موقع عمل کسی بر زبان نیاورد و همه فراموش کردند. از حادثه غدیر خم می‌فهمیم تنها گوش و چشم و زبان کافی نیست؛ زیرا اگر در قلبشان ثبت می‌شد، تاریخ جور دیگری
 رقم می‌خورد.


تعداد بازدید :  501