شماره ۱۷۷۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد
صفحه را ببند
زنبیل

افزایش 174‌درصدی قیمت زمین در تهران
ایلنا| بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، افزایش ١٧٤/٦‌درصدی قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در بهار ١٣٩٨ نسبت به بهار ٩٧ در شهر تهران صورت گرفته است. گفتنی است بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‎ معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‎ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

قیمت مرغ از نظر وزیر کشاورزی
تسنیم| وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که مرغ اگر بخواهد براساس ارز نیمایی محاسبه و از خارج وارد شود، قیمت آن حدود 25 تا 26‌هزار تومان می‌شود. حجتی با بیان این‌که قیمت مرغ در بازار باید 12‌هزار و 900 تومان عرضه شود نه 14هزار تومان گفت: «تلاش می‌کنیم قیمت مرغ را به قیمت استاندارد آن نزدیک کنیم و مرغ را با این قیمت به بازار عرضه کنیم.» وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این‌که «امسال در تولید گندم خودکفا هستیم» هم گفت: «بر اساس آمار و ارزیابی‌ها امسال بیش از نیاز کشور، گندم تولید کردیم. پیش‌بینی ما این بود که امسال حدود یک تا یک و نیم‌میلیون تن بیشتر از نیاز کشور تولید ‌کنیم و کسری پارسال را جبران کنیم؛ زیرا امسال دو برابر پارسال بارندگی داشتیم. امسال دولت گندم را با قیمت 1700 تومان خواهد خرید. هزار نانوا گندم را با قیمت 660 تومان و آزادپزها هم حدود 900 تا 950 تومان تحویل می‌گیرند.»

خرید و فروش بیت‌کوین ایرانی ممنوع
مهر| مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت با بیان این‌که خرید و فروش رمزارزها در داخل کشور ممنوع است، گفت:   «رمزارزها کالای صادراتی می‌شوند. کیوان گردان درخصوص رمزارزها گفت: «موضوع استخراج رمزارزها که معروف‌ترین آنها بیت‌کوین است عملا به‌عنوان یک واحد تولید صنعتی در آیین‌نامه اجرایی دولت تصویب شده است. وزارت نیرو دستورالعمل نحوه تأمین برق و چگونگی محاسبه آن را برای استخراج بیت‌کوین و یا سایر رمزارزها مصوب و ابلاغ خواهد کرد.» گردان با اشاره به نظر بانک مرکزی درخصوص خرید و فروش رمزارزها گفت: «از نظر بانک مرکزی خرید و فروش رمزارزها در داخل کشور ممنوع است و رمزارزها درواقع یک کالای صادراتی هستند که باید از طریق صادرات به فروش برسند و میزان ارز به دست آمده از صادرات نیز در سامانه نیما به ثبت برسد.»


تعداد بازدید :  455