شماره ۱۷۷۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
رئیس دانشگاه پیام نورکشور مطرح کرد:
کاهش تعداد دانشجو چالش بزرگ دانشگاه پیام نور

اصفهان -راعی| رئیس دانشگاه پیام نور کشور چالش های پیش روی این دانشگاه را کاهش تعداد دانشجویان آن و کاهش درآمدهای غیر شهریه ای اعلام کرد و گفت: 10 مرکز پیام نور موافقت خود را برای جذب دانشجویان خارجی اعلام کرده اند که دانشگاه پیام نور اصفهان یکی از این مراکز است.
به گزارش خبرنگارما ازاصفهان، محمدرضا زمانی در نشست خبری در دانشگاه پیام نور واحد اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور هم اكنون 500 مركز و واحد در سراسر كشور دارد و حدود 430 هزار دانشجو در سه مقطع كارشناسی،‌ كارشناسی ارشد و دكتری در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به حضور حدود چهار هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه پیام نور، افزود: 10 هزار کارمند در دانشگاه پیام نور سراسر کشور مشغول به ارایه خدمات هستند و سیستم آموزشی این دانشگاه باز است و با شیوه آموزش تركیبی، دروس ارایه می شود.
به گفته رئیس دانشگاه پیام نور کشور، منابع درسی دانشگاه پیام نور در تمام واحدها به صورت یكسان ارایه و امتحانات پایان ترم همزمان برگزار می شود. زمانی، از فعالیت بیش از 40 نمایندگی این دانشگاه در سایر كشورها خبر داد و گفت: در حال حاضر 6 هزار دانشجوی بین المللی در کشورهای مختلف در مراکز پیام نور مشغول به تحصیل هستند. رئیس دانشگاه پیام نور همچنین از توسعه آموزش های تركیبی و الكترونیكی دانشگاه پیام نور در سایر كشورهای جهان خبر داد. وی با بیان اینکه تحصیل در دانشگاه پیام نور محتوامحور است، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته تمرکز دانشگاه بر کتاب و کاغذ بود و اکنون تولید محتوای الکترونیکی نیز اضافه شده و با توجه به این پتانسیل، تمرکز دانشگاه بر اجرای آزمون های متمرکز و همزمان در کشور است. زمانی افزود: سالانه حدود 3 میلیون نفر آزمون در کشور برگزار می شود که سال قبل 23درصد این آزمون ها به صورت آنلاین برگزار شد. وی از افزایش آزمون های آنلاین در سراسر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر با مشکلاتی از قبیل تجهیز برخی مراکز برای برگزاری آزمون آنلاین مواجه هستیم که امیدواریم با برطرف کردن این موانع و حذف آزمون های کاغذی در دستیابی به دانشگاه سبز موفق شویم و این علاوه بر صرفه جویی در هزینه های جانبی و موجب بالا بردن دقت و سرعت در آزمون
 می شود. وی با تاکید بر اینکه بخشی از هزینه های دانشگاه از طریق اخذ شهریه تامین می شود، اظهار کرد: تأمین همین مقدار اندک هزینه تحصیل برای خانواده برخی دانشجویان این دانشگاه مشکل است.
رئیس دانشگاه پیام نور از انعقاد تفاهم نامه با بانک‌های قرض الحسنه برای تأمین وام شهریه دانشجویان خبر داد و گفت: دانشجویان پیام نور دیگر دغدغه تأمین شهریه نخواهند داشت.

 


تعداد بازدید :  166