سرپرست وزارت آموزشوپرورش میگوید دانشآموزان سمپادی باید یک تا ۱،۵درصد دانشآموزان کشور باشد. جواد حسینی دراینباره گفت: «المپیادها باید از انحصار مدارس، استانها و جنسیت خاص خارج شود.» به گزارش «ایسنا»، حسینی با اشاره به اینکه در دنیا سه رویکرد برای تعلیم و تربیت دانشآموزان استعدادهای درخشان وجود دارد، گفت: «در رویکرد اول سمپاد به معنی مدرسه خاص وجود ندارد، بلکه تعلیم و تربیت به شکل تلفیقی و ترکیبی پیش میرود. در رویکرد دوم؛ دانشآموزان سمپادی فقط در مدارس سمپاد تحصیل میکنند و به شکل ویژهای آموزش میبینند تا نیروی انسانی به سرمایه انسانی تبدیل شود و توسعه همهجانبه در جامعه صورت بگیرد.»