شماره ۱۷۷۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
توییتر به کمک معترضان هنگ‌کنگ آمد

توییتر اعلام کرد که از این پس دیگر آگهی‌های تبلیغاتی رسانه‌های دولتی چین را نخواهد پذیرفت. ساعاتی قبل از آن نیز فیس‌بوک اعلام کرده بود با هدف تضعیف‌نکردن جنبش اعتراضات دموکراسی‌خواهانه مردم هنگ‌کنگ، آگهی‌های رسانه‌های دولتی چین را منتشر نخواهد کرد.
توییتر در بیانیه خود اعلام کرد که علت این اقدام حمایت از فضای باز و آزاد برای گفت‌وگو است. توییتر همچنین گفته تنها رسانه‌هایی که به صورت مالی از سوی دولت چین حمایت می‌شوند و یا شورای سردبیری‌شان در کنترل دولت چین است مشمول این محدودیت خواهند شد. البته این رسانه‌ها نمی‌توانند برای تبلیغ از سرویس‌های پولی توییتر استفاده کنند اما همچنان این اجازه را دارند که در توییتر فعالیت کنند. این قانون شامل رسانه‌هایی که هزینه‌های خود را از بخش خصوصی و کمک‌های مردمی تأمین می‌کنند، نمی‌شود.
توییتر اخیرا اعلام کرد که 900 حساب کاربری متعلق به رسانه‌های دولتی چین را شناسایی کرده که قصد دارند به تظاهرات مردم هنگ‌کنگ رنگ و بوی سیاسی داده و مشروعیت آن را زیر سوال ببرند. برخی از این حساب‌ها به تظاهرکنندگان توهین کرده و آنها را «سوسک» خطاب کرده بودند و برخی دیگر نیز تظاهرکنندگان هنگ‌کنگی را با گروه‌های تروریستی اسلامگرا مقایسه کرده بودند. توییتر اعلام کرد که این اکانت‌ها را بسته است. فیس‌بوک نیز با صدور بیانیه‌ای مشابه اعلام کرد که این حساب‌های کاربری را مسدود کرده است.
این اقدام توییتر و فیس‌بوک پس از آن انجام شد که سایت بازفید در گزارشی اعلام کرد که برخی از رسانه‌های خبری تحت کنترل دولت چین با خریداری آگهی‌های تبلیغاتی در فیس بوک و توییتر سعی می‌کنند تصویری منفی از تظاهرکنندگان هنگ‌کنگی ارایه دهند. ظاهرا این حساب‌های کاربری به زبان‌های مختلفی به فعالیت می‌پرداخته‌اند و در برخی از آنها نیز آمریکا به عنوان عامل پشت پرده تظاهرات هنگ‌کنگ معرفی می‌شد.


تعداد بازدید :  351