شماره ۱۷۷۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# سگ_کشی # مسعود_فراستی# قصرشیرین

هشتگ سگ‌کشی و اعتراض مردم به قتل و عام سگ‌های خیابانی با تزریق سم یکی از ترندهای توییتر فارسی است و در تمام رسانه‌ها هم درباره این اتفاق حرف زده می‌شود. جالب اینجاست که تعداد قابل توجهی از هموطنان در اعتراض به این اتفاق بسیار تلخ مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند. بسیاری از سلبریتی‌ها به این حادثه واکنشی تند نشان دادند؛ به‌طور مثال علی کریمی با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت: «گفت‌وگو از مرگ انسانیت است...» این هم بخشی از توییت‌های انتقادی کاربران فعال در توییتر در واکنش به این حادثه...
از قلب سگ‌هایی حکایت کن که به جای خون، اسید در جریان است.
حتی خودِ حیوونام اینجوری همو نمیکشن که اینا کشتن!
یعنی به جرم سگ‌بودن کشتنشون؟
خیلی دوست دارم بدونم اونی که اسید تزریق کرد به سگ، اصلا دل داشت؟ رحم داشت؟
به خاطر سگ‌کشی هم باید اعتراض کنیم؟ یعنی بهتر نیست اونی که دستور چنین حرکت غیرانسانی رو داد، از سمت خودش استعفا بده؟
فاجعه این‌جا بود که در خبرها خواندم شهرداری تهران یک‌میلیارد و 170‌میلیون تومان به پیمانکار متخلف داده تا جای نگهداری از حیوانات بی‌پناه، آنها را خفه کند یا سم بدهد.
با کشتن به فجیع‌ترین شکل ممکن مدیریت‌کردن می‌دونید؛ یعنی چی؟
همیشه همه جا خوندیم و شنیدیم که با حیوانات مهربان باشیم. آخه این چه وضعیه؟ بار اول هم نیست که سگ‌کشی اتفاق می‌افته.
ما انتظار داشتیم فکری به حال نگهداری از سگ‌های بی‌پناه داشته باشن نه این‌که بگیرن با تزریق سم بکشنشون.
 
انتشار فیلمی از مواضع متضاد مسعود فراستی منتقد محبوب رسانه ملی درباره یک فیلم موجی از واکنش را در فضای مجازی موجب شده است.
فراستی که در جشنواره فجر از فیلم قصرشیرین خیلی خوشش آمده و از آن تعریف کرده بود، جمعه گذشته به یکباره بعد از چندماه و درست یک شب قبل از جلسه انتخاب اسکار از فیلم متنفر شد. او با اشاره به این‌که فیلم را دوباره ندیده، علیه این فیلم موضع گرفت تا تماشاگرانی که برخورد سابق او را به یاد داشتند، ‌هاج و واج بمانند که چه اتفاقی در این 6ماه افتاده، یا فیلم میرکریمی در این 6ماه چرا ناگهان تمام ارزش‌هایش را از دست داده است.
حالا، یک روز بعد از انتشار این دو فیلم در قالب یک ویدیو (که معلوم نیست چه کسی این کار را کرده!)، در 24ساعت گذشته رسانه‌های اجتماعی فارسی تحت‌تأثیر این اتفاق قرار گرفته و کاربران هرکدام از ظن خود با این ماجرا مواجه شدند، به‌خصوص که بعضی بر این گمان بودند تغییر مواضع فراستی بی‌ارتباط با رقابت این فیلم با فیلم متری شیش‌ونیم برای معرفی به اسکار نیست:   
  طفلک چقدر «رنج کشیده» در این چندماه؟!! ! یا به عبارتی دیگر چقدر «رنجکشان» دیده شده؟ خدا می‌داند.
  ظاهرا نقدهای مسعود فراستی متاثر از شرایط جوی و آب و هواست. او در فصل زمستان و در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر در برنامه هفت شبکه سه سیما به تمجید از قصرشیرین پرداخت و در فصل تابستان و اکران قصرشیرین به انتقاد از این فیلم پرداخت!
  فراستی پیش از این در رقابت اکران فیلم‌های «سرخپوست» با سرمایه‌گذاری محمدصادق رنجکشان و «شبی که ماه کامل شد» به تمجید از فیلم رنجکشان هم به حمله به فیلم رقیب پرداخته بود.
  مدیران شبکه سه چه توضیحی برای این شائبه‌ها و سقوط برنامه تخصصی هفت به این سطح نازل دارند؟
  او منتقدی تیزبین، با دانش، بی‌پروا، نترس و حقگوست نه از اسم تقوایی می‌هراسد، نه کیارستمی! اگر او را خودشیفته می‌نامید، مطمئن باشید به او حسادت می‌ورزید، چون قطعا دربرابر منطق نقد او کم آورده‌اید!!


تعداد بازدید :  420