شماره ۱۷۷۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
بار سنگین بدهی 40 میلیاردی روی دوش دبیر
خطر تعلیق بیخ گوش کشتی ایران!

شهروند| حدود یک ماه از ریاست علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی می‌گذرد و او در این مدت تقریبا همه وقت خود را برای حل‌کردن مشکلات در دقیقه نود گذاشته؛ چون این‌طور که پیداست فدراسیون کشتی با بدهی سنگینی مواجه شده و خطرهای زیادی ورزش اول ایران را در بعد قهرمانی تهدید می‌کند.
طبق آمارهای غیررسمی فدراسیون کشتی حدود 40‌میلیارد بدهی دارد و از طرفی در دوره‌ای قرار دارد که تیم‌های رده‌های سنی مختلف باید در مسابقات جهانی شرکت کنند. در این یک ماه تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان با دردسرهای فراوان از نظر مالی راهی مسابقات جهانی شدند و همه آنها هم روی سکو رفتند، اما در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع رقابت‌های جهانی بزرگسالان در قزاقستان که میدان اصلی برای کسب سهمیه المپیک 2020 هم است، اتحادیه جهانی کشتی،‌ ایران را به تعلیق تهدید کرده است!
نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی، به خاطر بدهی‌های ایران به این اتحادیه، در جریان مسابقات جوانان جهان به دبیر فدراسیون کشتی پیغام داده که در صورت عدم پرداخت بدهی‌ها اجازه نمی‌دهد ایران در مسابقات جهانی بزرگسالان شرکت کند!
این بدهی‌ها البته در چند‌ سال اخیر تلنبار شده و به دلیل عدم پرداخت ورودی مسابقات، کلاس‌های آموزشی برای داوران و جریمه‌های دوپینگ بوده که سرپرست قبلی فدراسیون به اتحادیه جهانی وعده داده بود در چند قسط توسط ایران پرداخت شود.
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که روزهای سختی را سپری می‌کند، به این ماجرا این‌طور واکنش نشان می‌دهد: «بدهی به اتحادیه جهانی از فدراسیون‌های قبلی به ما رسیده و حدود 4‌ میلیارد تومان است. البته این 4‌ میلیارد در برابر تمام بدهی‌های فدراسیون عددی نیست! بعد از تهدید اتحادیه جهانی با سلطانی‌فر جلسه مفصلی را داشتیم که طی آن توضیحات کامل را به وزیر ورزش و داورزنی دادم. تصمیمات لازم اتخاذ شده و نامه‌نگاری خواهیم کرد تا اجازه ندهیم اتفاق بدی برای کشتی ایران بیفتد.»

دیدگاه‌های دیگران

ق
ق |
مخالف 0 - 0 موافق
4 میلیارد یا 40 میلیارد واقعا عددیه که باعث آبروریزی بشه ؟! آقای روحانی باعث بی آبرویی ورزش نشوید پول راپرداخت کنید

تعداد بازدید :  410