شماره ۱۷۷۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
پشت پرده دستگیری دو نماینده در ارتباط با پرونده سایپا و دستگیری‌های دیگر
چند مدیر و نماینده زیر تیغ

روند رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی و رونمایی از عوامل اخلال در بازارهای داخلی روز به روز شتاب بیشتری می‌گیرد و دامنه وسیع‌تری پیدا می‌کند. خبرهای آخر هفته گذشته نشان می‌دهد که احتمالا با شروع هفته کاری جدید زوایای دیگری از این مفاسد اقتصادی برملا می‌شود.
اخلال در بازار خودرو و دستگیری دو نماینده
 پس از مدیرعامل ایران‌خودرو، دو عضو کمیسیون صنایع نیز در ارتباط با پرونده سایپا و با قرار وثیقه 10‌میلیارد تومانی بازداشت شدند. فریدون احمدی و محمد عزیزی، نمایندگان زنجان و ابهر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با «پرونده سایپا» و «معاونت در اخلال بازار خودرو» دستگیر شده‌اند. فریدون احمدی،  نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس است و محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع و نایب‌رئیس فراکسیون امامزادگان. این دو از فهرست اصولگرایان وارد مجلس شده‌اند.بنا به گفته سخنگوی قوه قضائیه، آنان همچنان به دلیل تأمین‌نشدن وثیقه در بازداشت هستند. احمدی قائم‌مقام وزیر ‎صمت و معاون وزیر بازرگانی دولت احمدی نژاد بوده و عزیزی سمت‌های مختلف داشته است، ازجمله مشاور وزیر اقتصاد. سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد که عزیزی و احمدی «از مدت‌ها قبل» بابت پرونده‌‌ای پیرامون «فروش محصولات شرکت سایپا» در دادگستری و دادسرای تهران، احضار و بازداشت شده‌اند. ماه پیش احمد توکلی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته بود محمد عزیزی، یکی از دو نماینده‌ای که بازداشت شده، در تیرماه ‌سال جاری هم به اتهام «فساد اقتصادی» به مدت چند ساعت بازداشت و در نهایت تنها با قرار التزام به حضور «با قول شرف» آزاد شده بود. همچنین جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، به مدت 6 ماه ممنوع‌الخروج شده است.هفته گذشته، ‌هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو هم چند ساعت پس از برکناری از سمت خود بازداشت شد.
بازداشت مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان این سیلو
‌به گزارش خبرگزاری میزان، مربوط به قوه قضائیه ایران، مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان این سیلو صبح پنجشنبه بازداشت شده‌اند. هادی ‌هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفته که این افراد نخاله و فضولات حیوانی را با گندم مخلوط می‌کردند و به سیلوهای دولتی می‌فرستادند و از این راه میلیاردها تومان درآمد داشته‌اند. ‌هاشمیان افزود که ۹ نفر در ارتباط با این فساد شبکه‌ای دستگیر شده‌اند. مدیر غله گنبد کاووس و ۹ کارمند سیلو طی یک ماه
 ۲۰۰ تن گندم مورد نیاز مردم این شهر را با فضولات حیوانی ترکیب کرده و 6میلیارد تومان
 به جیب زده بودند!
بازداشت موقت مدیرعامل شرکت قند نقش جهان در اصفهان
در ادامه موج بازداشت‌ها در ایران به اتهام «اخلال در نظام اقتصادی» کشور، پنجشنبه‌شب خبرگزاری‌ها از بازداشت موقت مدیرعامل شرکت قند نقش جهان در اصفهان خبر دادند. خبرگزاری مهر به نقل از محمدرضا حبیبی، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان، از بازداشت مدیرعامل کارخانه تولید قند نقش جهان به اتهام «اخلال» در نظام اقتصادی خبر داد. به گفته این مقام قضائی، سیامک سلطانی، مدیرعامل کارخانه قند نقش جهان اصفهان، به همراه «دو تن از همکاران»‌ خود «به‌طور گسترده اقدام به عرضه و توزیع خارج از شبکه شکر می‌کردند. محمدرضا حبیبی گفت: «این افراد در چند ماه ابتدایی ‌سال جاری بیش از ۴۷۰۰ تن شکر را با قیمت بالغ بر ۱۶۰۰ تومان بیش از قیمت مصوب با سندسازی و بهره‌گیری از دلالان عرضه کرده و در مجموع مبلغی بیش از ۷۶‌میلیارد ریال به جیب زده‌اند.»


تعداد بازدید :  175