شماره ۱۸۲۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

نماینده  مجلس: آزادسازی 700‌میلیون دلار از پول‌های ایران توسط امارات
خانه ملت| نماینده مردم فریدون‌شهر و چادگان در مجلس گفت: «روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و این کشور ۷۰۰‌میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران را آزاد کرده است.» اکبر ترکی  درخصوص تغییر رفتار کشورهای غربی و عربی با ایران، گفت: «اماراتی‌ها نیز فهمیده‌اند که در این مقطع غربی‌ها و عربستان نمی‌توانند امنیت این کشور را تأمین کنند.» وی افزود: «امارات خود را سوییس خاورمیانه معرفی می‌کند اما تجارت، بانکداری، انرژی و هواپیمایی این کشور وابسته به امنیت است و می‌داند درصورت نبود امنیت نمی‌تواند کاری کند.» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: «امارات از عربستان و آمریکا دوری کرده و روابط خود را با ایران اصلاح و ۷۰۰‌میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران را آزاد کرده است.» ترکی ادامه داد: «روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و به همین‌رو در دوبی صرافی‌های بسته‌شده ایرانی دوباره فعال شده‌اند.»

سخنگوی وزارت خارجه قطر: اختلاف ایران و کشورهای منطقه از طریق گفت‌وگو قابل حل است
ایلنا| سخنگوی وزارت خارجه قطر تأکید کرد که اختلافات در منطقه از طریق گفت‌وگو قابل حل است. «لؤلؤه الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به تنش‌ها در منطقه گفت: «اختلاف میان ایران و برخی کشورهای عربی از طریق گفت‌وگو قابل حل است. اختلافات آن‌طور که برخی فکر می‌کنند، طایفه‌ای نیست، بلکه اختلاف‌نظر در مورد  نفود و تأثیر میان دو قطب مختلف در منطقه است. راه‌حل اختلافات در گفت‌وگو و از طریق روش‌های دیپلماتیک است.» وی در ادامه افزود: «حل مشکلات منطقه، اراده داخلی کشورهای منطقه را طلب می‌کند و باید  منافع جمعی کشورهای منطقه درنظر گرفته شود. برای موفقیت باید تسویه‌حساب‌های بازیگران بین‌المللی از معادله
 خارج شود.»

اتریش گردشگری ایران را تحریم نمی‌کند
ایسنا| سفیر اتریش در ایران گفت: «هواپیمایی این کشور پروازهایش را به ایران نه متوقف می‌کند و نه محدود. سفر گردشگران اتریشی به ایران نیز تحت‌تأثیر تحریم‌ها و تهدیدها قرار ندارد. اشتفان شولتز حضور هواپیمایی اتریش در ایران و ادامه خدمات آن را در این کشور، دستاوردی بسیار بزرگ دانست و افزود: «همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از ایرلاین‌ها پروازهای مستقیم به ایران را متوقف کرده‌اند،‌ اما هواپیمایی اتریش تلاش کرده است ایران را به پایتخت‌های اروپایی متصل کند و ما از این بابت بسیار خوشحالیم. این اتفاق برای ایران به‌عنوان یک مقصد گردشگری امتیاز بزرگی است. آمارهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان نشان می‌دهد ‌سال گذشته ۱۰‌هزار و ۱۵۶ اتریشی به ایران سفر کردند. این آمار در 6‌ماه نخست امسال بیش از پنج‌هزار نفر بوده است.

 


تعداد بازدید :  371