شماره ۱۸۲۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
عددخبر

174.6 درصد رشد قیمت زمین در بهار امسال

مرکز آمار متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات در شهر تهران را ۱۶‌میلیون و ۹۵۶‌هزار تومان با میانگین مساحت ۲۴۶ مترمربع که نسبت به فصل زمستان پارسال ۱۶.۶‌درصد و نسبت به فصل بهار ‌سال گذشته ۱۷۴.۶‌درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملای ملکی در شهر تهران ۱۳‌میلیون و ۹۲‌هزار تومان با میانگین مساحت ۸۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۱‌سال بوده است که نسبت به زمستان۹۷ به میزان ۲۲.۷‌درصد و نسبت به بهار ‌سال گذشته ۱۰۹.۶‌درصد افزایش داشته است.

5 دستگاه آسانسور استاندارد  در بیمارستان‌های تهران

سیدمحمدامین موسوی، مسئول آسانسور و پله برقی اداره کل استاندارد استان تهران گفت: «در بازرسی از ۱۵۰ بیمارستان در استان تهران بیش از ۸۰۰ دستگاه آسانسور مورد بررسی قرار گرفت که تنها پنج دستگاه منطبق با استاندارد بوده است. موسوی با اشاره به اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) ادامه داد: «قانون اجباری استاندارد آسانسورها در‌ سال ۸۲ تدوین شد؛ این درحالی است که ساختمان بیشتر بیمارستان‌های تهران پیش از این تاریخ احداث شده‌اند.» او با بیان این‌که ۲۵‌درصد بیمارستان‌ها همکاری کرده‌اند، گفت: «با شهرداری‌ها مکاتباتی انجام شده است تا زمانی که ساختمان‌ها گواهینامه تاییدیه آسانسور دریافت نکنند، پایان کار ساختمان‌ها صادر نخواهد شد.»

35 درصد کاهش تولید خودرو در نیمه اول سال

تولید انواع خودرو در کشور در نیمه اول امسال 34.8‌درصد نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل کاهش یافت. به گزارش فارس، در 6ماهه اول امسال 377‌هزار و 517 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه‌ سال قبل 34.8‌درصد کاهش داشته است. همچنین در نیمه اول امسال 348‌هزار و 268 دستگاه سواری درکشور به تولید رسید که نسبت به نیمه اول‌ سال97 افت 35.9‌درصدی را تجربه کرده است. طی این مدت تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز 79.7‌درصد کاهش داشته و فقط در تولید وانت شاهد رشد 3‌درصدی بوده‌ایم.


تعداد بازدید :  425