شماره ۱۸۲۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
کمیته استیناف صدای همه تیم‌ها را درآورد
ماجرای عجیب تعلیق محرومیت «شجاع»

شهروند| کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب، دیروز و تنها چندساعت مانده به شروع بازی پرسپولیس مقابل پیکان،‌ رأی پرونده تجدید‌نظرخواهی باشگاه درباره محرومیت دو جلسه‌ای شجاع خلیل‌زاده را اعلام کرد. در رأی کمیته استیناف آمده است: «با توجه به محتویات پرونده و فقدان سابقه محکومیت دیگر در فصل جاری و سپری‌شدن یک جلسه محرومیت مستندا به ماده ۱۰۷ مقررات انضباطی و اجرای یک جلسه محرومیت باقیمانده خلیل‌زاده تا پایان فصل ورزشی جاری تعلیق اعلام می‌شود. چنانچه در مدت تعلیق مرتکب هرگونه تخلف منجر به محکومیت قطعی شود، محرومیت تعلیقی اجرا خواهد شد. رأی صادرشده قطعی است.»
شجاع درشرایطی نخستین جلسه محرومیت خود را در بازی با شهرخودرو مشهد سپری کرد که به خاطر محرومیت دو جلسه‌ای در تمرینات تیم اصلی در روزهای گذشته هم شرکت نداشت. از طرفی عدم صدور رأی استیناف تا یک روز قبل از مسابقه، باعث شد پرسپولیسی‌ها فکر کنند محرومیت مدافع آنها پابرجاست و به همین دلیل شجاع در اردوی شب قبل از بازی هم شرکت نکرد و صبح بازی هم به تمرینات اختصاصی پرداخت، منتهی حوالی ظهر روزگذشته رسما رأی استیناف اعلام و مشخص شد که شجاع برای بازی‌کردن مقابل پیکان مشکلی نخواهد داشت.
مسئولان باشگاه و گابریل کالدرون و از همه مهمتر هواداران پرسپولیس از زمانی که حکم استیناف اعلام شد،‌ به شدید‌ترین شکل ممکن علیه فدراسیون فوتبال و ارکان قضائی موضع منفی گرفتند. جالب اینجاست که درطرف مقابل هواداران استقلال،‌ تراکتورسازی و سپاهان هم با انتقاد شدید از این اتفاق‌، فدراسیون فوتبال را متهم به طرفداری از پرسپولیس کردند.
موضوع مهم اینجاست که تأخیر در صدور رأی عملا باعث شد که شجاع بازی پیکان را با وجود رأی استیناف از دست بدهد و یک جلسه محرومیت تعلیقی هم در کارنامه‌اش بماند. حالا طرفداران پرسپولیس معتقد هستند که دست‌های پشت پرده برای زمین‌زدن پرسپولیس به دنبال این هستند که محرومیت شجاع خلیل‌زاده را در آستانه یک بازی بزرگ اعمال کنند.
شجاع خلیل‌زاده هم به خبر تعلیق‌شدن محرومیتش این‌طور واکنش نشان داد: «از کمیته استیناف بابت بخشش محرومیت تشکر می‌کنم اما این بخشش الان و در فاصله ساعاتی به بازی به چه دردم می‌خورد؟ ترکیب تیم و تاکتیک تیم هم توسط سرمربی دو روز قبل از بازی مشخص می‌شود و من با وجود بخشش نتوانستم تیم را همراهی کنم.»


تعداد بازدید :  437