شماره ۱۸۲۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
عدم‌ثبات در فدراسیون، تیم‌ملی و لیگ‌برتر
والیبال ایران در عجیب‌ترین حالت ممکن

شهروند| والیبال ایران که در سال‌های اخیر به خاطر موفقیت‌هایی در سطح جهان محبوبیت دوچندانی بین مردم پیدا کرده، این روزها در عجیب‌ترین حالت ممکن به سر می‌برد.
تیم‌ملی بدون برنامه در راه انتخابی
تیم‌ملی در جام‌جهانی نتایج ضعیفی کسب کرد و کمتر از سه ماه دیگر باید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند. والیبالیست‌های ایرانی به تیم‌های باشگاهی خود رفتند و کولاکوویچ پس از حضور چند ساعته در ایران بعد از بازگشت از ژاپن، به مرخصی رفت. وقتی دیروز با سرپرست فدراسیون و یکی از مربیان تیم‌ملی تماس گرفتیم تا از برنامه‌های تیم‌ملی برای مسابقات مهم و کلیدی انتخابی المپیک باخبر شویم، آنها هم پاسخگویی را به روزهای آینده موکول کردند.
فدراسیون یک‌سال بدون رئیس
عدم‌ثبات در فدراسیون والیبال موضوعی است که خیلی از کارشناسان آن را دلیل افت تیم‌ملی می‌دانند. بعد از 10 ماه اداره فدراسیون با سرپرستی افشین داوری، اخیرا وزارت ورزش علی فتاحی، دبیر فدراسیون را جایگزین او کرد، اما همچنان خبری از برگزاری انتخابات نیست. داورزنی، معاون وزیر ورزش هم برای انتخابات ثبت‌نام کرده و گزینه اصلی است.
لیگ در آستانه تعطیلی
جدا از بلاتکلیفی فدراسیون و تیم‌ملی، لیگ برتر والیبال هم وضع نامشخصی دارد. با این‌که گفته می‌شود هشتم آبان‌ماه تاریخ شروع لیگ اعلام شده، اما هنوز نه تعداد تیم‌ها مشخص است و نه کسی تاریخ قرعه‌کشی را می‌داند. فدراسیون شروع لیگ را منوط به تسویه‌حساب تیم‌ها با طلبکاران دانسته، اما هنوز هشت تیم شرایط مدنظر فدراسیون را احراز نکرده‌اند. با این شرایط لیگ برتر که باید قبل از آغاز دی ماه به نیم‌فصل برسد تا ملی‌پوشان برای انتخابی المپیک آماده شوند، در آستانه تعطیلی قرار گرفته است؛ اگرچه اکثر تیم‌ها تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  467