شماره ۱۸۳۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
سیاسی

واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره انصراف لاریجانی از انتخابات

ایلنا| یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر تصمیم رئیس مجلس برای حضور نداشتن در انتخابات دوره آینده مجلس گفت که لاریجانی هیچ تصمیمی برای حضور نداشتن در انتخابات نگرفته‌اند. بهروز نعمتی گفت: «عده‌ای برای این‌که کارهای خودشان را لاپوشانی کنند، چنین حرف‌هایی را می‌زنند که در قم تشکیلاتی ایجاد شده و قرار است برخی افراد کاندیدا باشند و بعد هم می‌گویند لاریجانی رزومه نداده است.» او افزود: «آقای لاریجانی کدام دفعه به تشکیلاتی رزومه داده است. مشخص است که این حرف‌ها حرف رقیب است و به این شکل می‌خواهند از ایشان انتقام بگیرند.» نعمتی ادامه داد: «طبیعتا اگر آقای لاریجانی تصمیمی در مورد حضور یا حضور‌نداشتن در انتخابات گرفته باشد یا باید خودش آن را اعلام‌کند یا دفترش یا نزدیکانش، من تا امروز حرف نیامدن از ایشان نشنیده‌ام و ایشان هیچ تصمیمی برای نیامدن در انتخابات مجلس نگرفتند.» او درباره احتمال تغییر حوزه انتخابیه علی لاریجانی در انتخابات دوره یازدهم مجلس نیز گفت: «ایشان بعید است که از تهران یا آمل کاندیدا شود، به‌هرحال آقای لاریجانی عالم‌زاده است و اگر بخواهد در انتخابات حضور یابد، از قم کاندیدا می‌شود.» نعمتی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر احتمال کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال۱۴۰۰ گفت: «این موضوع منافاتی با این‌که ایشان در انتخابات مجلس آینده حضور پیدا کند، ندارد. خیلی‌ها هستند که می‌خواهند به مجلس بیایند و بعد از آن رئیس‌جمهوری شوند.»

جلالی: استوارنامه من شهریور صادر شده است

خانه ملت|  رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت که استوارنامه او به‌عنوان سفیر ایران در روسیه در شهریور ماه صادر شده است. به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در جلسه علنی صبح دیروز مجلس و در جریان بررسی استعفای او از نمایندگی گفت: «بنده درحال حاضر در استخدام وزارت خارجه هستم. ‌سال ۷۲ در دبیرستان البرز آزمونی برگزار شد و ما امتحان دادیم و به وزارت خارجه رفتیم. من چند ‌سال در معاونت بین‌الملل بودم که در آن زمان آقای دکتر ظریف متصدی امور بین‌الملل بود. در وزارت خارجه دو رسته وجود دارد، یکی اداری و دیگری سیاسی که در رسته سیاسی افراد ارتقای مقام پیدا می‌کنند. من هم از وابستگی تا دبیر سوم، دبیر دوم، دبیر اول، رایزن سوم، رایزن دوم و رایزن اول ارتقا پیدا کردم و درحال حاضر مقام رایزن اولی را دارم.» او اضافه کرد:   «من ۳۲ ساله بودم که وارد مجلس شدم و در پنج دوره مجلس عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودم. در مجلس ششم از ‌سال دوم عضو هیأت رئیسه کمیسیون و در مجالس هفتم و هشتم سخنگوی کمیسیون امنیت بودم و در دوره اخیر هم مسئولیت مرکز پژوهش‌ها را بر عهده‌ داشتم. علاقه اولیه من سیاست خارجی بود. گرچه لاجرم در حوزه سیاست داخلی هم ورود پیدا کردم.»

بیادی: فعالیت‌های انتخاباتی آبادگران آغاز شده است
ایسنا| دبیرکل جمعیت آبادگران جوان از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی این تشکل سیاسی اصولگرا در ۱۲ استان خبر داد و گفت: «در تهران به دلیل انشعاب‌هایی که میان اصولگرایان وجود دارد و هر روز بیشتر می‌شود، تصمیم گرفتیم در ائتلاف جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت وارد انتخابات شویم.» حسن بیادی با اشاره به آخرین فعالیت‌های جمعیت آبادگران جوان برای انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: «درحال حاضر تقریبا در ۱۲ استان فعال هستیم و در هر استان نیز یک شورای استان و شهرستان داریم که به صورت شبکه مویرگی کار خود را دنبال می‌کنند و نسبت به شرایط سیاسی و فرهنگی مناطق خودشان مستقلا کار انتخابات را پیش می‌برند، هرچند سیاست‌گذاری کلان از تهران انجام می‌شود.»


تعداد بازدید :  237