شماره ۱۸۳۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
عددخبر

10 هزار شعبه مازاد بانکی در ایران
عباس معمارنژاد، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور بانکی و بیمه گفت: «درحال حاضر ۲۲‌هزار شعبه بانکی فعال در کشور وجود دارد که ۱۰‌هزار شعبه آنها مازاد هستند.» او به ایرنا توضیح داد: «تعداد احداث شعب بانک‌ها براساس شاخص وسعت، پراکندگی جمعیت و تولید ناخالص داخلی تعیین می‌شود و با توجه به اینکه امروز مردم خدمات بانکی خود را به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت دریافت می‌کنند، بنابراین وجود شعب متعدد بانکی به شکل فیزیکی کمرنگ شده است.»

3 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای زلزله‌زدگان
میرهادی قره‌سید رومیانی، نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مناطق زلزله‌زده شمال غرب کشور از تخصیص 3‌میلیارد تومان برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به زلزله‌زدگان خبر داد. او افزود: «امهال در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی هموطنان آسیب‌دیده از زلزله به مدت یک‌سال در صورت تقاضای آنها از دیگر تصمیماتی بوده که برای مردم مناطق زلزله‌زده گرفته شده است.» رومیانی با بیان اینکه بیمه بیکاری برای آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان‌شرقی برقرار می‌شود، گفت: «فعلا آمار دقیقی از میزان خسارت به شغل افراد وجود ندارد و باید منتظر ماند تا بررسی بیشتری انجام شود.»

20 هزار نفر برای مسکن ملی ثبت‌نام کردند
محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد: «تاکنون ۲۰‌هزار نفر در طرح  مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند.» او هدف از این طرح را ایجاد تحرک در بازار مسکن اعلام و تصریح کرد:‌« درصددیم مشاغل مختلف ازجمله فرهنگیان، نیروهای مسلح و بازنشستگان را در این طرح صاحبخانه کنیم.» وزیر راه درباره طرح تأمین مالی در حوزه مسکن گفت: «تأمین مالی آنها در سه بخش است؛ بخش اصلی که دارای  یارانه است، بافت فرسوده است. دراین بخش 50درصد تسهیلات و هزینه‌های مالی را دولت تقبل کرده است و پرداخت می‌کند. نوع دوم وام مسکن رایج است که سهم 20درصد از تسهیلات بانک‌ها را برای مسکن اختصاص داده‌اند. نوع سوم صندوق پس‌انداز یکم است. متقاضیان که صندوق پس‌انداز یکم هستند، می‌توانند با استفاده از شرایط مشخص از مسکن‌های طرح ملی مسکن استفاده کنند.»


تعداد بازدید :  243