شماره ۱۸۳۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
فدراسیون رقم 3 میلیون دلار را نه تایید کرد، نه تکذیب
قهر ویلموتس، رقم قراردادش را لو داد!

شهروند| با مساعدت ویژه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و دستور به بانک مرکزی برای پرداخت 900 هزار دلار از قرارداد مارک ویلموتس از طریق شعب یکی از بانک‌ها در ترکیه، جلوی بحرانی که ممکن بود فوتبال ملی ایران را نابود کند، گرفته شد. حالا ویلموتس به ایران برگشته و تمرینات آماده‌سازی برای بازی با عراق زیر نظر این مربی در حال برگزاری است. البته جامعه فوتبال نسبت به این مسابقه نگرانی‌های زیادی دارد. به هر حال به خاطر قهر ویلموتس تیم ملی حداقل چهار روز از برنامه تمرینی خود عقب افتاد و نهایتا با 4 یا 5 جلسه تمرینی باید مقابل عراق بازی کند. این در حالی است که ایران بازی قبلی خود را به بحرین باخت و برای سخت‌نشدن راه صعود باید عراق را در کشور اردن شکست دهد.
اتفاق جالب توجه دیگر درباره این بازی بسیار حساس این است که عراقی‌ها بلیت بازی برای حضور تماشاگران خود را در ورزشگاه ملی اردن رایگان کردند تا تماشاگران زیادی در این مسابقه تیم ملی این کشور را حمایت کنند. آنها از چند روز قبل هم به این کشور سفر و زودتر از تیم ملی ایران برنامه‌های تمرینی خود را آغاز کردند. با این حال باید منتظر ماند و دید نتیجه این مسابقه چه خواهد شد. درباره مارک ویلموتس و تیم ملی نباید یک موضوع دیگر را فراموش کرد؛ درست است که ناراحتی ویلموتس برای پرداخت‌نشدن مطالباتش با کمک دولت برطرف شد، اما شایعات منتشرشده در رسانه‌ها درباره قرارداد 3 میلیون دلاری او در روزهای اخیر سروصدای زیادی به راه انداخته است.
مدیران فدراسیون در مصاحبه‌های مختلف تاکید کرده بودند که پول 3 قسط از قرارداد او را پرداخت خواهند کرد که وقتی مشخص شد مبلغ پرداختی 900 هزار یورو است، این شایعه بر سر زبان‌ها افتاد که این مربی بلژیکی قرارداد 3 میلیون دلاری با فدراسیون امضا کرده است. شایعات به قدری جدی شد که ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، در واکنش به آن مجبور شد این توضیحات را ارایه بدهد: «رقم قرارداد کاملا محرمانه است و دو طرف تعهد داده‌اند که محرمانه بماند. رسانه‌ها کمک کنند کار را در آرامش پیش ببریم. بازی مهمی با عراق داریم و مردم منتظرند نتیجه بگیریم. از شما هم می‌خواهیم که زیاد به این مسائل نپردازید.»
گفتنی است ویلموتس هم از روبه‌روشدن با رسانه‌ها در ایران فراری است و تاکید ویژه‌ای دارد که درباره جزییات قراردادش ازجمله رقم قرارداد هیچ شفاف‌سازی صورت نگیرد.


تعداد بازدید :  259