شماره ۱۸۶۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
مدیرعامل تأمین اجتماعی: ‏
حاضریم بدهی به وزارت بهداشت را با دولت تهاتر کنیم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: «سازمان تأمین اجتماعی از دولت طلب دارد و وزارت بهداشت بخشی از دولت است و ‏حاضریم بدهی به وزارت بهداشت را با دولت تهاتر کنیم‎.»
مصطفی سالاری روز جمعه در پانل صنفی و تخصصی با موضوع اقتصاد سلامت در بیست‌وهفتمین مجمع عمومی انجمن ‏اسلامی جامعه پزشکی ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود:   «در چند ماه اخیر معادل هشت ماه از بدهی‌های خود را ‏پرداخت کردیم و البته بدهی معوق وجود دارد‎.»
او ادامه داد: «حوزه درمان برای سازمان تأمین اجتماعی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ۲‌هزار و ۲۵۰‌میلیارد تومان هزینه دارد. ‏در تلاش هستیم مطالبات وزارت بهداشت مربوط به نیمه دوم ۹۷ را تسویه کنیم. ۱۶‌هزار‌میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی و ‏غیردانشگاهی بدهکار بودیم و غیراز اینکه اجازه ندادیم بدهی اضافه شود، مجموع بدهی را به کمتر از ۱۰‌هزار‌میلیارد تومان ‏رساندیم‎.»
سالاری بیان کرد: «بین ۲۵ تا ۳۰‌هزار‌ میلیارد تومان طلب داریم، اما به لحاظ وضع جامعه نمی‌توانیم به واحدهای تولیدی فشار ‏بیاوریم و نتوانستیم این مطالبات را وصول کنیم. در نتیجه ۲۵‌هزار‌میلیارد تومان را نگرفتیم که نمی‌توانیم ۱۰‌هزار‌میلیارد تومان ‏را پرداخت کنیم. این سازمان قرار بود از دولت حتی یک ریال نگیرد و هزینه را از حق بیمه پرداختی
تأمین کند‎.» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: «بخشی از ساختار درمان در سازمان بیمه‌ای و بخشی از سازمان‌های بیمه‌ای در ‏ساختار درمان است و این در هم ریختگی وجود دارد. هرچند ساختار پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند بخشی از این مشکلات را ‏حل کند و جلوی تعارض‌ها را بگیرد. تدوین راهنماهای بالینی نیز می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند. هرچقدر از تولید ‏ناخالص ملی به سلامت اختصاص پیدا کند، باید ببینیم میزان بهره‌وری و اثربخشی چقدر است و چقدر هدررفت دارد‎.»


تعداد بازدید :  241