شماره ۱۸۶۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
خسارت 390‌میلیون یورویی سیل در فرانسه

‎  ‎به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری صداوسیما، شبکه رادیویی اروپا یک (‎(Europe1‎‏ در صفحه توییتر خود نوشت:   ‏‏«فرانسه میزان خسارت‌های وارد شده به جنوب شرق کشور در پی وقوع سیل اخیر را ۳۹۰‌میلیون یورو برآورد کرد‎.» شرکت‌های بیمه در فرانسه اعلام کردند در پی وقوع سیل اخیر در جنوب کشور بیش از ۴۲‌هزار مورد خسارت ثبت شده است. ‏این خسارت‌ها از سوی سیل‌زدگان اعلام شده است‎.
علت وقوع سیل در جنوب شرقی فرانسه طغیان رودخانه‌های مناطق «وار»، «آلپ-ماریتیم» و «کوت دازور» در پی بارش باران‌های ‏شدید و سیل‌آسا بود. کل خسارت وارد شده به این مناطق ۳۹۰‌میلیون یورو برآورد شده است. سازمان تأمین اجتماعی فرانسه با انتشار جزئیات مربوط به خسارت‌های وارد شده اعلام کرد بیشترین خسارت (۵۴ درصد) به ‏منازل مسکونی وارد شده است. ۳۴‌درصد از این خسارت‌ها به بخش مشاغل و ۳۴‌درصد دیگر نیز به بیمه خودرو‌ها مربوط ‏می‌شود‎.
سازمان تأمین اجتماعی فرانسه در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد با این حال رقم اعلام شده هنوز موقتی است و ممکن ‏است باز هم افزایش یابد، چرا که شرکت‌های بیمه‌گر ارزیابی خود از خسارت‌ها را ششم دسامبر متوقف کردند. احتمال می‌رود ‏شمار سیل‌زدگان به ۵۷‌هزار نفر افزایش یابد. بارش باران‌های سیل آسا در مناطق ذکر شده در دو مرحله و با فاصله ۱۰ روز ‏صورت گرفت:  نخست از بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم نوامبر و سپس روز‌های اول و دوم دسامبر.‎ بارش شدید باران و وزش باد در منطقه کوت دازور (Côte d'Azur) منجر ‎به جان باختن ۱۳ نفر شد‎. میزان خسارت‌ها در ارزیابی اولیه که اوایل دسامبر منتشر شد، ۲۸۵‌میلیون یورو برآورد شده بود. این مبلغ به برآورد خسارت‌های ‏نخستین سیل مربوط می‌شد.‏


تعداد بازدید :  274